Alla inlägg den 24 februari 2009

Av Fia - 24 februari 2009 20:58

Jag har faktiskt bakat! Kan säga att jag avskyr att stå i köket och göra mat mm..Inte min starka sida direkt. Men hittade detta recept på Camillas blogg med nöttoppar

Så nu har jag gjort dem! (Ok, gubben min fick krossa nötterna för det orkade inte jag,haha) Åt ofta såna här nöttoppar när jag var liten, värsta nostalgin ju :o)

Var faktiskt lite skeptisk till detta recept för det var utan socker men det blev jätte goda! Fast jag kommer nog att ha i lite,lite strösocker nästa gång iaf,saknade lite av det söta :p

Av Fia - 24 februari 2009 17:55

Hittade ett sånt bra inlägg om diabetes som Linda har skrivit i sin blogg om fördomar mot diabetes!

För att läsa det så tryck här

Tycker det är så bra skrivet, hoppas du skickar in det till någon större tidning på insändar sidorna!

Av Fia - 24 februari 2009 15:48

Har bokat en 80 min ansiktsbehandling nu på fredag! Ska bli så skönt att få bli lite ompysslad! Såg ett erbjudande om 50% rabatt första gången man besökte dem så jag ringde direkt och bokade en tid! De använder sig av  Dermalogicas produkter vilket är ett jättebra märke eftersom det inte är testat på djur! Jag är väldigt noga när det gäller sånt! Dermalogica är godkända av både Djurens rätt och PETA

Här är en lista över vilka produkter som är godkända av Djurens Rätt:

http://www.djurensratt.se/portal/page?_pageid=33,36353&_dad=portal&_schema=PORTAL


"För att godkännas måste företag garantera att inga inga djurtester sker - tillverkaren ska ha kontroll längs hela råvarukedjan, från tillverkaren till leverantören av ingrediensen. Intyg om detta ska finnas från leverantörer av ingredienser och legotillverkare. Företaget ska aktivt kontrollera att leverantörerna uppfyller kraven. Om en leverantör, trots avtal, djurtestar en ingrediens för annan klients räkning köps inte råvaran därifrån igen. Finns det ingen annan leverantör formuleras produkten om eller dras in. Företagen ska ha ett så bra system för kontroll av sina leverantörer att de klarar en revision utförd av ett oberoende, ackrediterat certifieringsföretag."

Av Fia - 24 februari 2009 13:11

Nu i helgen så är det Wellness mässa här i Gbg. Ska nog gå på den. http://nemonet.swefair.se/templates/FlexiblePage____170677.aspx

Var på den förra året med en annan tjej som har diabetes. Hon och jag fick väga oss där på nån våg som skulle räkna ut kroppsfett mm. Iaf så var både jag & hon överviktiga enligt dem!!! Helt sjukt att säga så! Mitt bmi är på 21,3 och jag hade väl nåt sånt förra året med(ok att den här vågen räknade ut något annat fett och blablabla) Men tycker dom ska vara försiktiga med att vräka ur sig något sådant eftersom dom inte har en blekaste aning hur ens förhållande till vikt och så är..Dom ville ju så klart värva medlemmar till deras bantnings kurer men tycker det är fräckt iaf att säga så iaf!

Men annars var mässan bra. Man fick gratis massge, prova massa grejer, smakprover mm.

Av Fia - 24 februari 2009 11:56

Nu jäklar har denna dag startat bra med, fast lite känningar då..

00:25  4.3 mmol/l  Drack 3dl multivitaminjuice= 6g kolhydrater

08:00  4.0 mmol/l  Tog 3e. Åt havregrynsgröt, önos lågkalorie lingonsylt & mjölk. 10mg prednisolon, 50mg Azatioprin(Imurel men annat märke)

10:15  3.2 mmol/l  Åt en banan. 

10:40  2.7 mmol/l  Drack ett glas o´boy och åt en smörgås.

11:40  10.7 mmol/l  Tog 2e extra.


Hoppas resten av dagen blir bra också!!

Ha en bra dag allihopa!

Av Fia - 24 februari 2009 09:06

Blir så glad när jag får kommentarer!

Catta, du är så gullig och stöttar mig hela tiden!

Tack för att ni orkar läsa min blogg!
Av Fia - 24 februari 2009 08:53

Inatt kunde jag inte somna så då kollade jag på ett avsnitt av Mia och Klara. Älskar denna trio, så otroligt sarkastiska och visar med sin speciella humor hur vardagen ser ut för oss Svenssons. Så otroligt sköna människor får man leta länge efter! Jag och en kompis brukar dricka vin och se alla avsnitten ibland, vi är som vi är :p Sen på krogen så ska vi inte prata om hur vi kan bete oss och härma vissa scener ur Mia & Klara. Det är ju skit kul att driva med folk och bjuda på sig själv ;)

Imorse hade jag 4,0 i bs! Så nu kanske mitt bs blir bättre och bättre eftersom jag höjt basal doserna.

Tog idag den nya medicinen.. Satt nästan och väntade på att någon biverkning skulle komma på en gång, var lite läskigt men jag lever än iaf!

Nu är det alltså kört med att skaffa barn på 1 år. Inte för att jag skulle orka/klara av att vara gravid när jag mår som jag mår av den här jävla lungsjukdomen men tankarna om att det är kört nu på länge maler hela tiden. Sen så får jag väl gå med i UNF eller nåt för nu får jag inte dricka alkohol på ett bra tag heller eftersom Imurel kan skada levern, måste lämna bla leverprov 1 gång i veckan. Hur kul liv kommer jag att ha nu egentligen? Låter som jag är alkis,haha men jag vill kunna ta mig ett glas baileys eller vin när jag känner för det! Men man kanske kan dricka sen iaf? Fast min lungläkare vill inte ens att jag skulle dricka alkohol sen jag började med Kortisonet + att han tjatar hela tiden på att du har ju faktiskt diabetes..Och? Jag kan väl fan dricka alkohol för det!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards