Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Fia - 22 februari 2009 21:30

Nu har jag höjt vissa timmar med mina basaldoser med 0,5e. Jag vill verkligen få ner bs nu! Så jag tänkte att jag kanske får ett bättre bs värde när jag höjt basaldoserna och på så vis skärper til mig vad jag äter. Men det är ju inte meningen att jag ska hålla på att höja basaldoserna för att skärpa till mig men nu tänker jag göra det. Fast jag kanske tar för lite insulin? Men samtidigt så hade jag exakt dessa doserna när jag låg så bra innan jag var på Gran Canaria.

Det är fasiken inte lätt med diabetesen alla gånger!

Av Fia - 22 februari 2009 16:43

Nu har jag tagit för mycket insulin hela dagen..Så det blev inge bra med att ta lite extra för att få ner bs. Fick först en rejäl känning på Ikea så jag gick runt där med mina stackars föräldrar och var arg som ett bi! Allt mina föräldrar sa eller gjorde var fel! Sen så fick jag en till känning och jag var lika sur och arg. Känner mig fortfarande irriterad, som en jävla surkärring!

Hatar såna känningar när man verkligen irriterar sig på allt och alla. Försöker tänka på att jag ligger lågt och så men det går inte att "bli glad" för det.


Av Fia - 22 februari 2009 10:21

Vet att jag bara skriver och gnäller om mitt bs men så är det, tänkte att det kanske inte är så kul att läsa men jag kan ju inte skriva att det är bra :p (ingen som har klagat men tänkte att det kanske inte är så skoj att läsa mitt gnäll & tjat,haha)

Vaknade på 17,6 i bs :( Jag, mamma & pappa åt kvällsfika sent igår när vi kom hem. 2 mackor och te. Brukar nästan aldrig äta mjukt bröd. Chansade och tog 6e men det var ju alldeles för lite..

Just nu känns det som om jag aldrig får mitt bs bra! Inte har jag börjat skriva upp mina värden på blodsocker.se än heller. Då brukar jag ju skärpa till mig lite. Sen ska jag ju till min diabetes läkare om ca 1 månad och veckan innan ska jag lämna massa prover bla Hba1c och jag vill verkligen ha lägre än förra gången då jag hade 6,1. Så nu gäller det att få ner det!

Kanske ska köra det racet att jag tar ca 1-2e mer än vanligt till varje måltid, ibland fungerar det väldigt bra! Fast ibland blir det för lågt istället..Att det ska vara en sån svår balansgång hela jävla tiden!

Snart ska vi åka till Ikea en vända och några andra affärer!


Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards