Alla inlägg den 30 januari 2010

Av Fia - 30 januari 2010 20:37

Läkarbesöket i fredags gick väldigt bra! Min läkare verkade väldigt glad över mitt Hba1c och att jag fått så jämna fina värden nu. Sen sa hon att jag verkligen såg så pigg ut mot senast, sånt är alltid kul att höra!

Det enda lilla negativa var att jag lider av blodbrist,järnbrist. Så jag ska gå till min vårdcentral och ta lite fler prover så får vi se. Men då sätter man antagligen bara in extra järntabletter så det är inge mer med det!

Mitt blodtryck var 106/60 så det vara bara bra,lite lågt men inge farligt alls!


I torsdags var jag till min diabetesförening på informationsträff ang. Diasend. Verkar vara ett väldigt bra verktyg för att föra in sina blodsocker värden och även från pumpen för man in! Så jag ska registrera mig så får man testa det gratis i 1 månad. Har man en mätare från Abbott vilket jag har, en freestyle lite, så får man 3 månader gratis! Så då skulle man ta kontakt med Abbott sa hon från Diasend för att få dessa 3 månader gratis! Så det ska jag göra!


Just nu sitter jag och letar billiga flygbiljetter till USA. Min farmor har släktforskat och fann några släktingar där för typ 15 år sen så vi har fått mer och mer kontakt med dom så vi ska ev. åka och hälsa på dem! Dom var med och firade julen med oss förr-förra julen. Så nu är det vår tur att åka över dit! Hade tänkt isf åka dit i sommar men jäklar vad det skiljer i pris att åka tex. i maj istället för i juli.

Så jag ska kontakta dem och höra om tex. maj går bra att komma. Måste även höra med mitt jobb..


Have a nice evening!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards