Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Fia - 6 januari 2010 23:13

Ja jag vill verkligen komma igång med träningen snart. Men jag känner mig själv för väl hur det blir. Köper ett träningskort, kör 110% i början, blir nästan manisk till att träna hela tiden i början. Sen tröttnar jag efter ett tag! Någon som har några bra tips hur man ska fortsätta träna utan att tröttna?Måste även tänka på att jag inte kan gå ut och köra lika hårt som vanligt eftersom jag inte tränat på lång tid och får ta det lite försiktigt och tänka på mina stackars lungor som är nedsatta med 20% pga. lungsjukdomen jag har.


Har iaf tänkt köpa ett på friskis & svettis för då har jag i princip allt från gym, spinning, core, gympa, indoor walking(som jag dock inte har testat men verkar skoj) och lite annat. Så det finns ju mycket att välja på. Det som vore bäst är väl att jag bestämmer mig i böjan för att träna låt säga 2 dagar i veckan så jag inte kör på för hårt i. Sen trappa upp till 3 dagar och fortsätta så. Men det är så svårt för mig!!

Mitt blodsocker ligger oftast väldigt bra då jag har mina tränings perioder och behöver inte lika mycket insulin heller så det är ju bara positiva saker med att träna regelbundet!

Men varför kan jag aldrig fortsätta träna?


 

Av Fia - 6 januari 2010 22:46

 

Åt 3/4 av pizzan. Programmerade in totalt 7e på min cozmopump som jag beskrev i inlägget innan.

Sen "råkade" jag äta upp en hel 190g påse med Gott & blandat. Till det tog jag ytterligare 3e och sen 4e till när jag märkte att godispåsen var tom..

Kollade precis min historik hur många enheter jag tagit totalt idag: 37,49e varav 21e till måltider, 3e i korrigering och 13,49 i basal.

Brukar ligga totalt på ca 28-32e per dag.

Nu ligger mitt blodsocker på 8,1! Så ja har matchat in insulinet rätt bra va?

Just ja, innan godiset så hade mitt blodsocker gått ner till 3,9 så då gjorde en fruktsallad av 1 banan, 1 apelsin och ett äpple.

Så jag har ätit rätt mycket snabba kolhydrater ikväll också och ligger som sagt på 8,1 nu   

Ska ta ett blodprov innan jag lägger mig också.

Av Fia - 6 januari 2010 18:11

Idag har jag bara slappat. Vi har bla. beställt hemkörning av pizza. Är hur mycket snö som helst ute för att vara här i Gbg. Ingen lust alls att gå ut idag.

Har en inställning på pumpen som heter just Pizza. Den ger 70% snabbt given och resterande 30% under 4 timmar eftersom en pizza har långsamma kolhydrater iom allt mjöl.

Det brukar fungera bra.

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards