Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Fia - 15 januari 2010 21:06

Jag körde Pippi Långstrump stilen på mig själv och sa åt mig att åka iväg och träna!

Var faktiskt ett skit roligt träningspass, ska absolut gå på det flera ggr!

Men mitt blodsocker krånglade så klart. Kände att jag började ligga lite lågt innan. Kollade bs som var på 6,1. Köpte nån "vitamin dryck" med ca 21g/kolhydrater totalt. Sen i början av träningspasset så började jag se lite suddigt, så drygt! Kollade bs för säkerhets skull. 4,0 suck..bara att äta druvsocker. Tog 3 st. Fortsatte att träna. Precis innan stretchningen så kollade jag igen, samma värde, åt 3 till druvsocker. Skulle köra bil hem så det gällde att inte ligga lågt!

Nyss låg jag på 17,6   Brukar ta extra insulin efter ett träningspass, alltså det jag missat under passet eftersom jag har pumpen helt urkopplad under träning.

Men är nöjd att jag tog mig iväg och tränade själv iaf!

Av Fia - 15 januari 2010 16:31

Har sån beslutångest om jag ska kila iväg till Friskis & köra ett gympa pass med stationsträning..har aldrig vart på ett sånt så det skulle vara kul!

Men nu har jag hamnat här i vår goa sköna soffa med min älskade mac i knät,då är det svårt att få saker gjorda,haha..

Mitt bs har börjat svängt igen  Så egentligen borde jag ta mig iväg på gympan!

Försökte få tag på en bekant och fråga om jag får låna deras hund men fick inte tag på dom så det blev ingen promenad som jag hade tänkt mig först.

Nä nu ska jag skärpa mig & försöka ta mig till gympan iaf! Vi får se om jag orkar.

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards