Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Fia - 18 januari 2010 23:25

Idag har inte varit nån toppendag. Vet inte hur jag tänkte imorse eller jag tänkte inte överhuvudtaget! Glömde att ta insulin till frukosten, var allmänt stressad och hade sån hemsk huvudvärk så det enda jag tänkte på var att ta mig till jobbet.

Var upp kl 5 imorse och fick lov att ta en handduk med kallt vatten och lägga över huvudet för jag hade så ont + panodil..så jag har inte sovit så bra heller.

Men iaf så började jag bli törstig och se lite dåligt mm på jobbet under förmiddagen. Tar bs som ligger på 23 och då kom jag på att jag inte tog nåt insulin till frukosten! F-n hur klantig får man vara? Så jag tog extra insulin, fick så klart en känning efter ett tag vid lunchtid så jag köpte en vanlig sockrad cola , tog lite extra insulin för jag tänte att jag får säkert en rekyl men det slutade i ytterliggare en känning på 3,4. Köpte en kopp varm choklad och åt 2 pepparkakor. Känner mig låg fortfarande efter 1 timme, kollar bs som fortfarande ligger runt 3,5! Tar en clementin för det måste ju gå upp nån gång!

Hinner inte hem efter jobbet utan åker direkt iväg till styrelsemötet med diabetesföreningen. Slänger i mig en pan pizza precis innan mötet börjar.

Ligger helt ok under kvällen runt 8 i bs.

Nu när jag kom hem strax efter 22 (ja våra möten drar ut väldigt på tiden ibland!!) så börjar jag bråka med gubben hemma om disk, små grus i hallen mm. Vet att jag ligger lågt men går och irriterar mig på allting istället för att äta..

Tar bs 2,4 suck...bara till att äta igen. Råkar hälla ut massa mjölk, blir hysterisk på gubben min igen för att han råkade ha nåt papper på bordet där jag spillde.

Kan absolut inte vara lätt att leva med oss när vi ligger lågt och blir hysteriska över allting!   

Men han får skylla sig själv lite för han älskar att små retas med mig när jag är på det där "dåliga kännings humöret" för han tycker jag blir så lätt hysterisk och det tycker han är roligt..och då blir jag ännu argare..herregud, man skulle nästa spela in på film en sån situation,haha.

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards