Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Fia - 19 januari 2010 23:34

Eftersom jag inte kan somna än så tänkte jag uppmana alla att försöka hjälpa till än en gång att tänka på alla drabbade på Haiti och skänka en slant till dom!

Jag har precis gått med i gruppen på facebook som heter: 1 timme för Haiti.

Eller så kan ni gå in här direkt på läkare utan gränser för att läsa om vad en timme av vår lön kan hjälpa dom drabbade!

Varje krona är värd nånting! Tänk att ni kan avstå morgondagens shopping eller fika osv. och istället skänka pengarna till välgörande ändamål!

Jag tror på människan, gör ni?

Av Fia - 19 januari 2010 22:56

Sitter här helt darriga och svettig..2,5 i bs så jag har precis ätit en tallrik med jordgubbar med en tesked socker på med mjölk till. Jätte smarrigt!

Brukar inte köpa jordgubbar men gjorde det idag. Dom hade askar med färska jordgubbar för 16:90:- nere på Coop så då köpte jag. (intresse klubben antecknar eller 

Ska försöka lägga mig om ett tag. Lite svårt att somna nu direkt efter en känning..

:(

Av Fia - 19 januari 2010 21:57

Ingen kommentar! Miss Bengan boys..  

Av Fia - 19 januari 2010 15:46

Är så glad!! Var nyss till vårdcentralen och lämnade massa årsprover eftersom jag ska till min diabetes läkare nästa vecka!

I december låg det på 6,4 vet ni vad det låg på nu!?

Otroliga 5,8!!!!! Det är verkligen superbra för att vara mig!! Fattar inte hur jag kan ha fått ner det från 6,4 till 5,8 på mindre än en månad! Visst, jag har verkligen kämpat och legat bättre + börjat tränat!

Så jag ser verkligen fram emot mitt läkarbesök nästa vecka då jag kommer få beröm  

Hade fått kommentarer av Tess  och Johanna i mitt förra inlägg ang. handboll! Johanna hade också spelat handboll och Tess spelar än! (ok att Tess spelade visst jag eftersom jag läst det på hennes blogg men visste inte att Johanna var gammal spelare också!) Fan vad skoj att det är så många "diabetes handbollsfantaster" man träffar i bloggarnas värld! Sen har vi ju Catta också som spelar/spelat.

Tess, jag började spela i lågstadiet och höll på till nån gång på högstadiet. Sen fick man andra intressen som killar, fester, festivaler mm så jag la av då. Sen började jag lite smått att träna igen under gymnasiet men hade ingen kondis och la ner det igen.

Sen har jag tyvärr gjort illa min handled i jobbet så jag skulle nog inte klara av att spela så mycket idag + att jag måste verkligen träna upp min kondis igen om jag skulle orka med en handbolls träning!

Jag kommer aldrig att glömma EM-finalen mot Tyskland 2002 i Globen! Jag hade biljetter till matcherna innan men hade ingen till finalen. Så jag åkte och ställde mig utanför Globen och pungade ut en hel del för en svart biljett. Men fick verkligen en skitbra plats långt fram på långsidan inne i Globen!

Vilken stämning det var där! Det blev oavgjort och förlängning, fan vilken rysare det var! Jag trodde jag skulle få en hjärtinfarkt där inne, så nervös var jag!

Köpte en Vranjes t-shirt därinne, får ta på mig den ikväll!

ps! ingen som vill ta en öl på nån sportbar & hejja fram Sverige? har tyvärr inga handbolls fantaster till vänner.. ds!

Av Fia - 19 januari 2010 07:38

Idag startar äntligen handbolls EM!! Sverige spelar mot Slovenien!

Här är ett fint kort på Pelle Linders från någon match..Han tittade precis in i min kamera  

Jag har vart på ett antal landskamper genom åren, har själv spelat i många år + har flera handbollstokiga släktingar som också har spelat!

 

Fan vad gött att få se lite bra handboll! Men jag måste erkänna att jag saknar både Bengan och Bengan boys och deras gurkburkar! Det var tider det! Nu låter jag som en gammal kärring men jag saknar verkligen alla gamla spelare som Hajas, Per Carlén, Tomas Svensson mfl.

Jag har ett skitsnyggt kort på mig & Bengan! Jag satt och letade efter det här i datorn men hittade det inte, kanske var innan digital kamerans tid..

Iaf så var jag & kollade på nån träningsmatch i Jönköping och gick ner och snackade med Bengan. Han blev både glad och förvånad att jag ville ha kort på honom & mig och inte grabbarna,haha.

Shit, börjar jobba snart och här sitter jag och drömmer mig bort i handbollens värld!

Hörs!!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards