Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Fia - 14 januari 2010 10:40

Har vart till lungläkaren nu. Jag fick inte sätta ut kortison än. Ska på återbesök i augusti igen och då först ev. sätta ut kortisonen. Han förklarade att om man sätter ut det för tidigt/snabbt så finns det stor risk att jag blir sämre igen och då måste vi börja om från början igen med höga doser kortison som jag hade i början dvs. 40 mg och det vill jag verkligen inte!!!! Usch, var ju som en speedad duracell kanin när jag hade så höga doser! Kunde inte sova, var uppe i varv hela tiden, skakade i hela kroppen, kunde inte jobba mm. Så jag avvaktar så snällt med att ta bort kortisonet och gör som läkaren säger, det är nog bäst   

Börjar bli varmare ute nu förresten och vi har blå himmel och sol! Känns så skönt!

Nu ska jag sticka till jobbet!

Av Fia - 14 januari 2010 07:02

Gick upp kl 4 imorse!! Körde svärföräldrarna till Landvetter. Dom lyckostarna ska till Isla de Margarita i 2 veckor! Dom ska bo på samma mysiga hotell som vi bodde på när vi var där på vår smekmånad! Lite avundsjuk man är på dom!!

Jag är så trött nu! Vill bara krypa ner i sängen men icke. Ska till lungmottgningen snart. Ska röntgas, göra spirometri, ta prover och träffa min läkare. Antagligen sätter han ut den sista kortison tabletten nu! Skönt att slippa den!

Sen ska jag till jobbet. Kanske flexar ut lite tidigare idag för jag känner mig alldeles seg i huvudet.

Hoppas ni får en bra dag!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards