Alla inlägg den 18 september 2010

Av Fia - 18 september 2010 23:58

Vi åkte in till sjukhuset nu ikväll för svärmor ville ha oss där.

Min älskade svärfar vill inte leva längre   Känns så hemskt men ändå försöker jag tänka mig in i hans situation men det kan går ju inte, har inte legat inför döden så ingen kan nog tänka sig in i hans situation, iaf inte så som han har det nu..men ändå förstår jag honom att han vill att det ska vara över snart..

Iaf på sjukhuset så upptäcker jag att min bs-mätare ligger hemma.

Jag känner mig darrig men samtidigt så är jag väldigt ledsen och många tankar som far genom mitt huvud så jag har ingen aning om vad jag ligger på.

Så jag går till en ssk och frågar om jag kan få låna en mätare att ta blodsocker med. Hon tar genast fram en till mig. Jag mitt pucko säger till henne: Jo jag har diabetes..

Det blev faktiskt ett gott skratt för oss båda två då..

Undra hur många besökare som inte har diabetes som ber om att få låna en bs-mätare? Nja, ingen va?

Jag låg på 7,4 så det var ju ett bra värde.

Sen kommer samma ssk och frågar om vi inte vill ha en varsin macka, särskilt jag, så hon var så snäll!

Nu ska jag försöka sova lite, blir nog en väldigt tuff dag imorgon..

Av Fia - 18 september 2010 14:08

Jag tog extra insulin med penna igår när jag låg så högt igår. Men inatt vaknade jag och var så törstig och mådde inge bra. Blodsockret hade "bara" gått ner till 17 av insulinet jag hade tagit. Så idag har jag haft ont i magen som jag kan få efter att blodsockret legat högt.

Har vart in till svärfar idag igen. Febern är borta och han hade inget syrgas nu så han var lite piggare. Men det är så jobbigt när han försöker säga nåt som vi inte förstår. Vi ställer frågor som han kan svara jag och nej på men idag visste vi inte vad han ville oss. Han blev nog trött av alla gissningar och bad oss gå eller han tog min man i handen och liksom "kastar" bort hans hand, då vill han att man ska gå.

Förstår att det måste vara så frustrerande att inte kunna uttrycka sig och jobbigt. Man kan inte ens tänka sig in hur svårt det måste vara! Tänk er att ligga halvsides förlamad, ingen röst kvar och med massa morfin i kroppen och ingen förstår vad man vill   


Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards