Alla inlägg den 9 september 2010

Av Fia - 9 september 2010 07:02

Denna artikel måste ni ju bara läsa. Den handlar om att Sverigedemokraterna reserverade sig mot ett förslag som de andra politikerna röstade för som handlar om att personerna med diabetes i Rosengård ska få bättre hjälp.

Så här har sverigedemokratern uttalat sig:


Björn Söder har en annan lösning på hälsoproblemen i Rosengård.
"Det som behövs göras är att ställa krav på anpassning, självförsörjning och ta eget ansvar för sin kropp och kost."


Hallå eller? Man får inte diabetes pga. om man slarvat med kosten eller inte motionerar..(inte typ 1 iaf och all med typ2 har oftast inte heller "slarvat")

Diabetes är en genetisk sjukdom som kan gå i arv, forskare vet fortfarande inte varför vissa får diabetes men det är ju bra att denne Björn i SD vet varför man får diabetes!

Han borde tilldelas nåt stort j-vla forskningspris tycker jag!! (IRONI)


Vi borde mail bombadera honom med massa information om diabetes!!!

Jag kanske skulle skriva och fråga honom vad mina föräldrar borde ha gjort för att jag skulle sluppit fått diabetes när jag var 3 år? Dom kanske borde ha tvingat mig att motionerat 10 timmar om dagen?


Nä usch för sån här okunskap!


Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards