Alla inlägg den 2 september 2010

Av Fia - 2 september 2010 22:07

Fasiken vilken huvudvärk jag har! Trodde jag låg högt i blodsockret för då brukar jag få ont i huvudet men bs visade 4,1 så diabetesen var oskyldig för en gångs skull   

Jag har inte druckit mina redbull sugarfree eller cola zero på över 2 dagar nu! Så där är boven! Nu kommer den härliga abstinensen som jag brukar få! Men denna gång ska jag INTE börja dricka massa redbull igen för det är dom som innehåller mest koffein och som ger mig den här huvudvärken!

Idag på jobbet så drack jag bara Sprite zero, inte en endaste cola! Så duktigt av mig!

Jag gillar inte vatten alls utan brukar bara dricka massa cola zero och redbull på dagarna. Visst dricker jag fanta light och andra light drickor också men aldrig vatten.. Vet att det är en dålig vana jag har men jag gillar inte vatten! Enda gången jag dricker vatten är när jag tränar, då går det bra!

Har försökt så många ggr att lära mig att ha en kanna med vatten i kylen med tex. gurka eller citron i men det funkar inte.

Har t.o.m tänkt göra tandblekning för då måste jag sluta dricka cola för att behålla blekningen så länge som möjligt. Beställde faktsikt en tid till tandblekning förut men avbokade den..

Kanske dags att genomföra det?

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards