Alla inlägg den 14 september 2010

Av Fia - 14 september 2010 21:06

Ja, hur förbereder man sig inför döden? När en närstående kommer att dö inom kort tid? Jag har så svårt att ta in att min kära svärfar som alltid vart så allert och pigg inte kommer att leva så länge  

Mina svärföräldrar har alltid ställt upp för mig, de har blivit mina "extra föräldrar" här nere eftersom mina föräldrar och släktingar bor 50 mil bort från mig.

Så det känns så hemskt att min svärfar är på väg att lämna oss..

Cancern har spridit sig så mycket att de inte kommer att sätta in någon behandling..

Jag känner bara en stor förtvivlan att inte kunna göra något, att livet kan ändras så fort utan några förvarningar!

Tänk att vara helt frisk till att ligga med höga doser morfin, full med cancer och veta att man inte har lång tid kvar att leva... Det ger mig sån hemsk ångest hur orättvist livet kan vara, hur fort det kan ta slut..

Ta hand om varandra, le åt en medmänniska som behöver det, lev i nuet och finns till hands för dina nära och kära i så väl roliga stunder som svåra stunder..

 

Idag skulle jag och min man firat vår 8 års dag men hur ska man orka göra det i allt det här?

M, jag älskar dig över allt annat, jag finns här för dig!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards