Alla inlägg den 10 september 2010

Av Fia - 10 september 2010 07:01

Ska skriva lite fort om mitt blodsocker hur de har vart i början av veckan.

Det började med att jag köpte en Lyx shake på Max. (fast nu när jag tänker tillbaka så hade jag haft en känning innan och ätit en del innan så det kan ha gjort sitt också) En supergod och superstor typ milkshake med massa choklad. Har ätit en sån förut och det har gått bra. På natten vaknar jag och mår fruktansvärt dåligt. Tog ett blodsocker som visade HI dvs. över 33.

Var bara att ta extra insulin med pennan.

Resten av dagen efter ligger jag konstant runt 14-15, får bara inte ner blodsockret! Skitdrygt!! Är som en zombie på jobbet. Höll på att somna så fort jag satt mig ner. Skulle väl egentligen ha stannat hemma kanske men men..

Sen dagen efter så ligger jag fortfarande rätt högt men vips så går blodsockret ner och jag får en ordentlig känning, ni vet "äter jag inte upp allt som finns i kylskåpet så kommer jag att dö". Deckar efter jag fått i mig mat. Då är klockan runt 15 på dagen. Sover hela dagen och går endast upp en gång för att borsta tänderna typ och sover till morgonen därpå.

Så snacka om att det tar på ens kropp när blodsockret svänger så mycket!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards