Alla inlägg under april 2009

Av Fia - 2 april 2009 20:02

Nyss var svärfar här, han hade med sig supergoda muffins som han bakat! Inte alla som har en svärfar som bakar massa goda muffins;) Helt nybakta så de var fortfarande var varma! Jag låg lågt så jag åt två, hade väl räckt med en egentligen men dom är verkligen supergoda! Får ta lite insulin nu så jag inte får någon rekyl.


Av Fia - 2 april 2009 17:11

Vart hela dagen i skolan. Vi skulle göra en gruppövning där vi skulle lyckas klura ut en grej och där satt jag och precis hade haft en känning..Man känner sig inte direkt som Einstein då:p Sa lite fort att jag låg lågt men vet inte om folk uppfattade det. Det känns ibland som man "skyller" ifrån sig men så är det verkligen inte. Min hjärna blir skitseg av en känning! Fattar nada ibland! Det spelar ingen roll hur många ggr folk förklarar en grej för mig, det går iaf inte in när jag ligger lågt.Kan inte vara lätt att ha med oss att göra när vi är låga lr hur?;)

Av Fia - 2 april 2009 07:41

Igår låg jag på 4,3 innan jag skulle lägga mig. Drack då ett glas på ca 2,5dl multivitaminjuice som endast har 2g/kolhydrat per 1dl så då fick jag i mig ca 5g kolhydrater. Ändå stiger jag till 11,3. Blir galen på sånt här. Hade jag inte tagit nånting så hade jag väl fått en känning inatt som jag jag inte hade känt av och vaknat med ännu högre värde av en rekyl. Hoppas jag får låna hem CGMS mätaren snart! Jag och min läkare pratade senast annars att jag ska ställa klockan på ringning några nätter i följd för att kolla hur jag ligger nattetid men eftersom jag ska få låna hem CGMS så väntar jag tills dess. Tycker det är drygt att behöva ta blodprov mitt i nätterna. Ska iväg till skolan nu, ha en bra dag!

Av Fia - 1 april 2009 20:12

Nu får jag ta och skärpa mig:p Har inte skrivit i mina bs värden på jättelänge på blodsocker.se Jag brukar ju "sköta" mig lite bättre när jag skriver i alla mina värden där. Fast jag vill säga att jag verkligen inte missköter mig! Jag äter det jag känner för, har alltid gjort det, har lärt mig sen jag fick diabetes som 3-åring att jag kan äta allt i princip bara jag testar mig fram med hur mycket insulin jag behöver och genom att ta bs före och efter. Det är rätt intressant hur olika vi är som har diabetes. En del har lärt sig att inte äta nåt "onyttigt" tillsammans med skräckpropaganda som att man får amputera sina ben..suck säger jag bara.. Visst men då måste man fasiken missköta sig väldigt, väldigt mycket! Och med dagens insuliner, blodsockermätare, insulinpumpar, kontroller mm så är det inte många som får några komplikationer! Jag hade en liten prick i mitt vänstra öga men den har försvunnit nu! Jag blev väldigt ängslig då men min diab.läkare sa att den försvinner nog snart ska du se och vipps så var den borta! Med snart 25 års diabetes i ryggsäcken så tänker jag fortsätta leva som jag gjort innan men visst skulle det nog vara bra om jag kanske skärpte till mig och inte åt så onyttigt som jag kan göra rätt ofta. Men då tänker jag att det är ju inte bra för någon "frisk" människa! (nu låter det som om jag lever på pizza och chips vilket jag inte gör men en del onyttigheter blir det;)

Av Fia - 1 april 2009 17:30

Fan vad jag blev lurad av en kompis idag! Hon skrev på sin blogg att hon fått igenom ett lån så nu skulle hon betala av massa skulder och ut och shoppa!! Jag blev skit förbannad och tänkte snart är hon fan med i lyxfällan på 3:an..Så jag ringde henne och frågade vad f-n hon höll på med..Gissa om hon började skratta, det var precis så hon hade tänkt att jag skulle reagera! För hon hade skrivit i sin blogg att hon hade lyckats lurat en kompis rejält för nåt år sen med vilket givetvis var jag och då skrev jag att iår kommer du minsann inte att lura mig men ack så fel jag hade:p Nu tyckte du att du var rolig va L ? Fast det var du!:) Kram

Av Fia - 1 april 2009 16:56

Vi åkte in en vända till stan. Köpte en dagkräm på Bodyshop och hämtade en tröja som affären fått lagat. Köpte den i lördags hade på mig den samma dag och den gick sönder vid en knapp på en gång..Sen köpte jag med mig en smörgåstårtsbit (fiskbakelse,niGöteborgare vet säkert vad jag menar;) Sen tog vi Älvsnabben över till Eriksberg och satt oss där på en brygga och njöt av solen och åt. Sen tog vi en promenad på 40 min. Var faktiskt jäkligt skönt att komma ut och röra lite på sig!

Av Fia - 1 april 2009 12:33

Ringde nyss mitt diabetes team för att höra om ämnesomsättningsproverna hade kommit. De hade dem och de var helt inom ramarna dvs. normala! Så skönt att höra det!

Av Fia - 1 april 2009 08:44

Usch jag mår inte bra idag. Känner mig helt slut men grubblar för mycket med så jag håller på att bli tokig. Vill bara vara frisk! Har lust att bara ta en sista minuten resa och sticka härifrån! Fan vad skönt det skulle vara!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards