Alla inlägg den 14 april 2009

Av Fia - 14 april 2009 20:48

Dagen har varit så intensiv! Först var det ju ner på stan och fixa med resan, sen var jag till apoteket och hämtade ut en massa stickor till min blodsockermätare, lancetter och kanyler till pennan om pumpen skulle gå sönder. Sen stressa iväg på möte med jobbet, tillbaka till jobbet, möte med min chef om hur jag ska jobba i fortsättningen. Enligt försäkringskassan så måste ens chef/arbetsgivare ordna ett arbete efter 6 månaders sjukskrivning som måste anpassas efter min sjukdoms situation. Ska se efter i schemaboekn vecka för vecka om jag kan ändra mina arbetspass så jag klarar av att jobba 75%. Som idag har det gått stup i ett på mitt arbete, jag har vart så stressad så vips låg jag på 20,6 i bs(detta kan jag lova berodde på stressen), sen har jag haft känningar. Jag har vart helt färdig! Är helt slut nu med. Vill bara lägga mig och sova men måste duscha och fixa med grejer här hemma. Ska bli så skönt att åka iväg på lördag! Längtar!!

Av Fia - 14 april 2009 10:28

Blir inge träning men vet ni varför!? Jo för vi fick nyss ett ryck (eller jag började kolla sista minuten) så nu har vi bokat en resa till Kreta på lördag! Så nu måste vi ner på stan och betala resan innan kl:15, vi måste ner dit för vi har ett presentkort på den resebyrån vi ska åka med som vi fick när vi gifte oss. Så det blev inte alls dyrt för oss :o)

Nu gäller det bara att jag får ledigt från jobbet..men det ska nog ordna sig, är bara 3 pass som jag skulle ha jobbat nästa vecka så det löser sig! Jag är rätt impulsiv av mig som ni märker men känner att jag måste komma iväg en stund. Så nu får jag och älsklingen äntligen åka iväg tillsammans!

Av Fia - 14 april 2009 09:30

Nu sitter jag och äter igen! Det blev 2dl fullkornspasta, en burk tonfisk, ett kokt ägg och lite pesto. Hoppas nu mitt bs kommer att ligga bra nu innan träningen! Har ställt ner basaldosen till hälften dvs istället för att ge 0,40e per timme så ger den bara 0,20e per timme. Brukar göra så 2 timmar innan jag ska träna så jag inte får känning under träningen.


Av Fia - 14 april 2009 08:16

Japp, nu har jag gått upp tidigt för att hinna äta bra innan träningen. Har dock inte bestämt mig ännu för vad jag ska gå på. Det som är lite dumt är att träningen jag har att välja på är kl 11 eller 11:30. Jag brukar alltid äta pasta 2 timmar innan träningen för att ha kolhydrater i kroppen så jag orkar. Just nu sitter jag här med min gröt så om ca 1 timme igen så får jag väl äta lite pasta..

Kunde inte låta bli att ställa mig på vågen idag igen, jag vet att jag bara ska väga mig en gång i veckan men iaf så var det ytterliggare -0,5kg idag :) Det är nåt mysko att jag gått upp så mycket så snabbt men nu verkar det gå av mig lite fort så det är ju bra!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards