Alla inlägg under april 2009

Av Fia - 14 april 2009 09:30

Nu sitter jag och äter igen! Det blev 2dl fullkornspasta, en burk tonfisk, ett kokt ägg och lite pesto. Hoppas nu mitt bs kommer att ligga bra nu innan träningen! Har ställt ner basaldosen till hälften dvs istället för att ge 0,40e per timme så ger den bara 0,20e per timme. Brukar göra så 2 timmar innan jag ska träna så jag inte får känning under träningen.


Av Fia - 14 april 2009 08:16

Japp, nu har jag gått upp tidigt för att hinna äta bra innan träningen. Har dock inte bestämt mig ännu för vad jag ska gå på. Det som är lite dumt är att träningen jag har att välja på är kl 11 eller 11:30. Jag brukar alltid äta pasta 2 timmar innan träningen för att ha kolhydrater i kroppen så jag orkar. Just nu sitter jag här med min gröt så om ca 1 timme igen så får jag väl äta lite pasta..

Kunde inte låta bli att ställa mig på vågen idag igen, jag vet att jag bara ska väga mig en gång i veckan men iaf så var det ytterliggare -0,5kg idag :) Det är nåt mysko att jag gått upp så mycket så snabbt men nu verkar det gå av mig lite fort så det är ju bra!

Av Fia - 13 april 2009 20:39

 Japp, jag måste komma igång med träningen nu! Blir galen på att inte röra på mig, har så mycket energi som behöver komma ut! Så jag tror jag ska ta mig till mitt gym/träningsställe imorgon innan jag börjar jobba för att köpa ett kort. Såg att de annars hade vattengympa2 imorgon också, det tar faktiskt bra! Men men vi får se imorgon först vilket humör jag är på + hur blodsockret ligger!

Så nu jäklar Catta ska det börjas tränas! :)

Av Fia - 13 april 2009 11:28

Japp då börjar man jobba om 2 timmar..Jag känner verkligen inte för det, är lite nere idag. Vill helst bara vara för mig själv men får rycka upp mig och göra det bästa av dagen iaf! Ska ta mig en annanas shake nu till lunch. Har grubblat fram och tillbaka om jag ska våga mig på ett kortare spiningpass imorgon innan jobbet. Men tänk om jag blir dålig och jag som ska på ett möte direkt efteråt genom jobbet som jag inte kan missa. Men jag vill spinna!!!! Fan ta den här jävla sarkoidosen! (skönt att få gnälla av sig lite;)

Av Fia - 13 april 2009 09:44

Hade 14 i bs nu på morgonen så jag tog bara 1e för att sen gå ut och promenera i 35 min! Bra för att vara mig! :) Vägde förresten -0,5kg också. Men jag ska inte hålla på så här och väga mig varje morgon, man blir knäpp av det.. Så nu ska jag försöka väga mig bara 1-2ggr i veckan.


Av Fia - 12 april 2009 20:45

Blev en massa påskmat hos svärföräldrarna. Låg på en 13 i bs efteråt så tog lite extra. Sen blev det efterrätt så då tog jag en 5e men det blev antagligen för mycket. När vi väl kommit hem så känner jag att jag ligger rätt lågt, japp 2,5. Börjar yra omkring här hemma, ni med diabetes vet att man får ju för sig att göra en massa andra grejer istället för att äta nåt som höjer ens blodsocker. Gubben börjar skratta åt mig, jag blir irriterad eller jag är redan rätt arg för jag ligger lågt, jag har fortfarande en kjol på mig men har lyckats satt på mig ett par pyjamasbyxor under samtidigt som jag är hysterisk över att jag inte får av mig kjolen(som är rätt tight)..Gör allt i fel ordning..Kan ni se det framför er? Sen ska jag inte äta nåt som höjer mitt blodsocker fort heller, nej jag ska absolut äta lite potatissallad...Stackars er som lever med oss som har diabetes= känningar gör oss inte direkt till några Einstein;)

Av Fia - 12 april 2009 10:18

Idag ska vi till gubbens föräldrar och äta påskmat. Ställde mig på vågen nyss och jag har gått upp igen:( Skulle vara lite komiskt om jag kom hem till svärföräldrarna med en shake eller Allevo soppa istället för att äta påskmat:p Mår piss över att ha gått upp igen, MÅSTE ta tag i träningen nu! Jag klarade ju av core träningen så varför har jag inte tagit mig iväg på fler såna pass? Blir så trött på mig själv.

Av Fia - 11 april 2009 23:01

Har fortsatt legat bra nästan hela dagen. Var upp på 12 i bs en gång på jobbet men hade då innan legat rätt lågt så jag åt lite för många pepparkakor som vi fikade på jobbet.. Åt en hel del påskmat också på jobbet så man blev proppmätt. Promenerade hem från jobbet istället för att ta bussen/vagnen, rätt skönt, tog exakt 30 min. Men var totalt slut när jag kom hem och deckade en timme i soffan. Egentligen borde jag promenera mer till och från jobbet men lätt att man tar bilen eller bussen istället.

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards