Alla inlägg den 27 april 2009

Av Fia - 27 april 2009 20:50

Känns som jag låg superlågt men var "bara" 3,2..Men har ju legat rätt högt på sistone så 3,2 kändes verkligen superlågt för mig nu! Så det blev lite mycket jag stoppade i mig, en tallrik med yoghurt(den mini yoggi med endast 3,5g kolhydrat/100g så den är ju inte så farlig) & crunchy musli. Sen så hade jag bett gubben gömma mitt naturgodis innan vi åkte till Kreta så jag inte skulle vräka i mig för mycket så det åt jag upp nu..Så nu får jag ta en del insulin för att förhindra en rekyl..

Av Fia - 27 april 2009 12:35

Vart till lungmottagningen och röntgat och gjort spirometri. Skulle ta blodprov också. Frågade om det var alla dom vanliga proverna som jag lämnar en gång i veckan men det var det icke..Så då tog jag inga prover där utan ska ta mig till min vårdcentral och ta alla där istället så slipper jag bli stucken 2ggr på samma dag. Förstår inte varför allt ska vara så otroligt krångligt hela tiden? Blir så extremt trött på den här skiten! Lär väl få nån strålnings skada snart av alla röntgenstrålar snart också..ok nu lät jag j-vligt negativ men så känns det för tillfället!

Av Fia - 27 april 2009 07:43

Låg lite högt efter bananen iaf som jag åt innan jag la mig så jag tog extra insulin inatt. Nu ligger jag iaf på 16,2!! Mitt bs borde ha gått ner av insulinet från inatt. Har kännt mig lite små förkykd de senaste dagarna så det kanske är det?


Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards