Alla inlägg den 11 april 2009

Av Fia - 11 april 2009 23:01

Har fortsatt legat bra nästan hela dagen. Var upp på 12 i bs en gång på jobbet men hade då innan legat rätt lågt så jag åt lite för många pepparkakor som vi fikade på jobbet.. Åt en hel del påskmat också på jobbet så man blev proppmätt. Promenerade hem från jobbet istället för att ta bussen/vagnen, rätt skönt, tog exakt 30 min. Men var totalt slut när jag kom hem och deckade en timme i soffan. Egentligen borde jag promenera mer till och från jobbet men lätt att man tar bilen eller bussen istället.

Av Fia - 11 april 2009 09:04

Jag gillar att små tjaffsa med folk, så är det bara..Jag gillar inte tex bli kallad för diabetiker, har tidigare skrivit om det i ett annat inlägg. Då ser man inte till personen, individen, utan bara till sjukdomen..Jag är en egen individ som råkar ha diabetes alltså är jag en person med diabetes:p

Det är lika med tex en person som har autism, man säger inte att hon/han är autistisk(det ger mig rysningar) utan att den personen har autism. Nu är jag så yrkesskadad så därför tog jag ex. autsim. Eller att en person har en funktionsnedsättning, ja man kan hålla på hur länge som helst och skriva om detta. Så jag tänker fortsätta tjaffsa om detta i debattforum och på andras bloggar, sån är jag ;)

Av Fia - 11 april 2009 08:42

MItt bs har legat perfekt sen igår! Vaknade på 7,4 men tänker äta fil och crunchy musli, är lite seg efter drinkarna igår ;)  Då är inte gröt så gott :p

Fick inte med mig nån ut igår så jag tror jag terroserade halva sveriges befolkning per telefon och sms istället, sorry om jag var dryg men jag ville så gärna gå ut igår! Jag är rätt impulsiv av mig så..men istället fick jag gå och lägga mig uttråkad :( 

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards