Alla inlägg den 15 april 2009

Av Fia - 15 april 2009 19:41

Nu ska jag försöka sätta mig ner och läsa en bok och svara på massa frågor som ska vara klart tills imorgon i skolan..Alltid ute i sista minuten känns det som. 

Idag har det vart fullt upp igen.Efter personalmötet om gick lugnt till idag!(halleluja, inget tjaffsande) så åkte jag in till stan innan jag skulle träffa min kompis. Hamnade på Gina Tricot där jag shoppade loss lite inför Kreta resan, blev 2 par cardigans, ett linne och en tunika. Sen träffade jag min kompis och vi gick och klippte oss. Blev helt ok, skönt att ha kort igen. Hade väl kort innan också men det hade vuxit ut så mycket så jag inte får till nån frisyr.. Sen köpte jag mig en falafelrulle för jag behövde verkligen nån mat i mig. På jobbet åt jag en Allevo soppa och det märks så tydligt att min kropp behöver mer kolhydrater än den..Sen shoppades det på igen, ett par fred perry tygskor(herregud, känner mig som värsta snobben..men de var jävligt sköna och jag behöver ett par sommarskor till Kreta.) sen så blev det två par leggings. Så nu är jag fattig som en kyrkråtta så det får bli vatten och bröd på Kreta ;) 

Av Fia - 15 april 2009 08:21

Har haft sån huvudvärk inatt, är stressen från jobbet och min kropp säger nej, nu får det räcka. Jag tycker jag känner mig lite sämre hela tiden nu men det är säkert för jag jobbar mycket mer. Men det kan även bero på medicineringen som vi ändrat. Senast vi minskade på kortisonet så blev jag också så här, slut i kroppen, huvudvärk, feber mm men det berodde då på att kalkvärdena steg. Nu äter jag ju en till tablett Imurel istället för kortisonet så det ska ju ersätta kortisontabl..

Ska strax iväg till vårdcentralen för att lämna prover som vanligt. Sen ska jag till jobbet och vi ska ha personalmöte.Senare ska jag oh en kompis iväg och klippa oss inne i stan.

Ha en bra dag!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards