Alla inlägg under april 2009

Av Fia - 26 april 2009 04:53

Nyss kommit hem med taxi från Landvetter. Är så trött så jag inte har orkat gått och lagt mig utan fastnat vid datorn. Ska bli så skönt att få sova i vår egna säng!! Sängen på Kreta har vart ett helvete att sova i, såååå hård och obekväm! Kreta igen? Nej, skulle inte tro det, gillade tyvärr inte det stället alls! Skriver mer imorgon.

God natt!

Av Fia - 21 april 2009 19:18

Ville bara ga in & saga hej till er harifran Grekland! Jattefint vader har! Men mitt bs har legat valdigt hogt de senaste 2 natterna dvs pa 26 och 20 :( Sa nu har jag hojt basalen pa natterna.

Ha det gott!


Av Fia - 18 april 2009 13:43

Japp, då har jag bytt infusionssettet, hur tror ni "plastkanylen" såg ut? Den var helt böjd med ett stort veck i så då har jag inte fått i mig något insulin sen imorse..Detta är den enda nackdelen med att ha pump. Om något sånt här inträffar så har man inge långverkande insulin i sig som täcker upp. Men som tur är så händer detta ytterst, ytterst sällan!

Nu är iaf bs på 15,2 så det går ner bra! Men min syn är lite "suddig", lite obehagligt och lite huvudvärk. Så typiskt att det skulle hända nu precis när vi ska resa. Hoppas iaf att jag fått bukt på bs innan jag sätter mig på flyget. Det är iaf ca 4 timmar kvar.

Lagt in en bild från Elafonissi som en arbetskamrat tipsade mig om. Så vi ska försöka ta oss dit för det skulle verkligen vara nåt extra!

Nu ska jag verkligen inte blogga mer innan jag åker, ha det!
Av Fia - 18 april 2009 12:50

Nu har jag vart och lämnat tillbaka linnet, lämnat marsvinen, handlat, packat nästan klart och nu sitter jag här igen. Nyss köpte jag en nogger på affären, kände mig så sugen på choklad eller nåt annat gott. Har vart väligt irriterad och grinig nu under nån timme. Har jag kollat bs? Nix..Så nu låg det på 21,3.. Misstänker att det kan dels är pga. all stress men även att när jag bytte infusionssättet imorse så stack jag in det rakt i en muskel eller nåt för det gjorde jäkligt ont. Så det är nog bäst att jag byter det nu igen. Tog extra insulin med pennan nyss.

Ni får ha det så gott allihopa!!

Av Fia - 18 april 2009 09:32

Usch har så mycket att göra och nu sitter jag här igen..Ska lämna tillbaka ett linne på Gina Tricot, lämna tillbaka böcker på bibblan, åka och lämna marsvinen som ska bo hos kvinnan som jag adopterade dem från, kolla gärna in hos henne här

Har packat ner massa solskydds lotion, viktigt nu när jag äter cellgifterna att jag skyddar mig, det står på fass att läsa detta:

"Patienter som behandlas med immunosuppressiva medel kan löpa ökad risk att utveckla tumörer, särskilt hudcancer. Därför ska man försöka undvika att utsättas för stora mängder solljus under behandling med Azatioprin Merck NM. Skyddande kläder och hög solskyddsfaktor rekommenderas."

Sen så producerar ju den här lungsjukdomen jag har för mycket kalk i min kropp dvs D-vitamin som uppkommer när man är i solen. (det är mot det jag äter all medicin alltså mot kalket).

Nä nu måste jag fixa med saker!

Av Fia - 18 april 2009 07:47

Japp, idag åker vi till Kreta! Ska bli så otroligt skönt att komma iväg! Började packa sent igår kväll och jag har vart så duktig och tror jag inte har för mycket onödigt med mig! Har en tendens att packa alldeles för mycket men vem gör inte det? Typ hälften av kläderna man har med hinner man inte ens använda:P Men gubben min har inte packa ner nånting än, han gör alltid det i sista minuten.

Låg på 11,3 nu i bs.Tagit lite korrigeringsbolus, väntar med frukosten ett tag för jag är inte så hungrig. Börjar känna mig förkyld också :( Men hoppas det bara är nu på morgonen jag känner mig så här.



Av Fia - 17 april 2009 21:04

Nyss kommit hem från jobbet. Har gått helt ok att jobba idag. Mitt bs har legat bra runt 7 hela tiden! Nu ska vi börja packa, känner mig lite sent ute med att packa men men..Sen har jag även lite skolarbete kvar att göra som måste vara klart senast den här veckan så det måste jag verkligen göra!


Av Fia - 17 april 2009 14:02

Har sovit ett litet tag, är jättetrött. Har tvättat, fixat med intyg som FK måste ha för att jag ska få resa utomlands och min läkare hann skicka hem ett som kom med posten idag och han skrev bla: "Det kan vara en fördel för henne att vila ut från arbetet under en period" Så det känns bra att han förstår hur jag mår. Nu ska jag åka till jobbet!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards