Alla inlägg den 17 april 2009

Av Fia - 17 april 2009 21:04

Nyss kommit hem från jobbet. Har gått helt ok att jobba idag. Mitt bs har legat bra runt 7 hela tiden! Nu ska vi börja packa, känner mig lite sent ute med att packa men men..Sen har jag även lite skolarbete kvar att göra som måste vara klart senast den här veckan så det måste jag verkligen göra!


Av Fia - 17 april 2009 14:02

Har sovit ett litet tag, är jättetrött. Har tvättat, fixat med intyg som FK måste ha för att jag ska få resa utomlands och min läkare hann skicka hem ett som kom med posten idag och han skrev bla: "Det kan vara en fördel för henne att vila ut från arbetet under en period" Så det känns bra att han förstår hur jag mår. Nu ska jag åka till jobbet!

Av Fia - 17 april 2009 09:27

12,4 i bs. Konstigt för jag åt ingenting igår kväll men var rätt upprörd hela dagen/kvällen igår. Pratade med FK och de är helt otroliga, behöver jag ens nämna hur de människorna tänker? "Men jag ser på det senaste sjukintyget att ditt blodsocker är stabilare nu sen ni minskade ner på kortisonet så då är du ju bättre och kan jobba 100%...." Eller denna kommentar: "När jag läser om Sarkoidos så står det att den sjukdomen trappas ut och efter några månader är man frisk igen" HALLÅ!!! Jag äter fortfarande kortison och även cellgifter, kommer att få göra det till nåt/några år till! Jag är inte "frisk" inom några månader, det är väl olika från person till person! Sen sa jag att jag orkar inte jobba 75% som jag gör nu utan kanske måste gå ner till 50% igen nä då måste de omprova mitt fall och då kanske det inte går igenom och då drar de ner på min sjukpenning, ja en massa hot!! Eller så ska man bli omplacerad så man SKA jobba 100% vilket jag undrar hur det ska gå till när min max gräns för att jobba är ca 6timmar per gång, max 2-3 dagar på sträck..Men det är ju den "härliga" regeringens nya beslut att man efter 6 månader ska bli omplacerad för att kunna jobba 100% hur fan det nu ska gå till! Ursäkta men jag är så arg! Jag har alltid kunnat jobba 150% förut, kunnat jobba över, gått in extra när folk har blivit sjuka, jag är ingen lat person! Jag älskar att jobba! Men nu klarar jag det inte och då ska man bli straffad och hotad om indragna pengar mm..Fy fan för det här systemet och borgarna! Så ligger det till!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards