Alla inlägg den 26 april 2009

6,9

Av Fia - 26 april 2009 22:38

Ska strax lägga mig. Ligger på 6,9 men låg på 21,8 för ca 1,5timme sen så jag ska nog ta en banan innan jag lägger mig så jag inte får en känning inatt.

Imorgon bitti ska jag till det underbara stället: Lungmottagningen..

Jag hatar att vara där! Så deprimerande att man undrar hur fan alla som jobbar där orkar vara där dag ut och dag in.. Jag orkar knappt ens sitta i det dystraste väntrummet som de har. Ska röntga lungorna, göra spirometri och lämna prover där imorgon. De ska även väga och mäta en varenda gång också. Hatar att väga mig någon annan tid än på morgonen innan frukost! Sen fattar jag inte riktigt varför de ska mäta mig varje gång, tror knappast att jag växt eller blivit kortare den senaste månaden men vem vet?:p Fast en gång var jag faktiskt en hel cm längre än gången innan enligt dom för att nästa gång krympt den cm igen!! Virr usk som jobbar där :p

God natt

Av Fia - 26 april 2009 21:38

Nu när jag var i Kreta så hade jag köpt med mig ett paket av dextro Liquorice. Dom var faktiskt jäkligt goda, jag som inte gillar druvsocker annars! Smakade precis som Lakritsal, ni vet dom här lakrits godisarna.. Vet att du Catta tipsade om dessa för ett bra tag sen, är lite seg av mig...

Av Fia - 26 april 2009 19:24

Vi åkte en dag till Hersonissos en dag. Där hittade vi ett litet Crepes stället. Vi satt oss ner och beställde varsin. Jag skulle så klart ha en med bara choklad fyllning=mycket, mycket kolhydrater..

Beställde in en, tog ett bs, vad tror ni det låg på? 21,8!!! Visst jag blev lite fundersam & besviken över värdet men nu hade jag faktiskt beställt in en choklad crepes! Så jag tog först det som pumpen föreslog i korrigeringsbolus och sen tog jag ytterliggare 12e till!! Gubben min tyckte väl att det inte var så smart av mig att beställa in den värsta crepesen innan jag hade tagit bs men det är fan inte så lätt att tänka på allt jämt + att jag inte kände att jag låg så högt! Så jag tog ett kort på bs mätaren med crepsen som ni kan se :p

Men efter 2,5 timme så låg jag på 5,8!! Fick ingen känning sen eller nåt heller! Så ibland är man skicklig eller kanske tur med doserna? 

Av Fia - 26 april 2009 18:37

Så här är mitt liv just nu, nu ska jag försöka vara så ärlig som jag kan vara..

Jag mår piss, har ångest, vill bara skita i allt som har med bs mätning, diabetes jag allt. Trodde det skulle bli avkopplande att åka bort till Kreta men det blev nästan bara värre. Mitt bs låg åt helvete, ångest, ville hem, min syster försökte t.o.m få tag på flygbiljetter hem tidigare men det fanns inga. Nu sitter jag här hemma igen och börjar må lika dåligt. Struntar i vad jag stoppar i mig, idag har jag ätit 2 tallrik med yoghurt och crunchy musli, hamburgare & pommes från Sibylla och en chokladkaka. Jag börjar få en hemsk ångest över min vikt igen, vill verkligen inte må dåligt över vikten igen, vill inte!!! Hatar att jag äter så här dålig mat!!! Inte konstigt om jag går upp, kan nån hejda mig? Måste börja träna, säger det varje dag att jag måste ta mig iväg till gymmet men det blir aldrig av..för jag har ingen ork. Allt känns piss. Ska jobba imorgon, hur ska jag orka med all den ångesten jag har nu? FK som kräver att min chef ska hitta ett jobb så jag kan jobba 100%, hur fan ska det gå till?

Av Fia - 26 april 2009 12:38

Ok, ska försöka skriva lite om Kreta vistelsen. Mitt bs låg åt helvete i några nätter, vaknade flera nätter på rad och låg på mellan 18-26 i bs :( Hade då lagt mig med ett helt ok blodsocker. Antagligen var det något bröd eller liknande jag hade ätit till kvällsmat som fortsatte att sitga under natten. Som ni kanske vet så äter man mycket bröd i Grekland med massa gda röror till som tex tzatsiki, avokadoröror mm.

Lghts hotellet vi bodde på som skulle vara 4 stjärnigt vill jag inte ge mer än 2,5 högst 3 i betyg.Fattades massa köksredskap, dåliga, hårda sängar. Min säng knarrade som bara den! Så en natt sov jag på en soffa, andra nätter försökte vi samsa i gubbens säng vilket inte var så trevligt på en 90cm säng.. Klagade 2 ggr över sängen & de sa att de fixat den, no way säger jag! Den knarrade lika jävligt ändå! Så fort jag rörde mig det minsta så lät den så illa! Usch, aldrig mer det hotellet eller Kreta för den delen!

Visst, vi visste att det skulle vara en massa svenskar där men när inkastare/servitörer säger: "Hejsan, sverige?" till oss så är det INTE charmigt! Vi har åkt till ett annat land för att komma bort från Sverige ett tag & då vill vi inte höra svenska!

Så nästa gång får det bli Karibien igen så nu gäller det att börja spara pengar dit istället för någon mer charter med massa svennar blir det verkligen inte!! Så nu har jag fått klagat av mig!

Av Fia - 26 april 2009 04:53

Nyss kommit hem med taxi från Landvetter. Är så trött så jag inte har orkat gått och lagt mig utan fastnat vid datorn. Ska bli så skönt att få sova i vår egna säng!! Sängen på Kreta har vart ett helvete att sova i, såååå hård och obekväm! Kreta igen? Nej, skulle inte tro det, gillade tyvärr inte det stället alls! Skriver mer imorgon.

God natt!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards