Alla inlägg den 9 april 2009

Av Fia - 9 april 2009 20:56

Idag har jag legat jättebra i bs förutom 11,3 efter lunch men det var ju inte så högt iaf..Har legat mellan 5-7 hela dagen :o)

Nu håller gubben min på att göra en milkshake av vaniljglass och frysta bär som jag bett han att göra så det ska bli gott. Känner mig på så dåligt humör men det är nog för jag är så sträng med maten nu, får inte i mig så mycket kolhydrater nu. Till lunch åt jag en Allevo soppa, till middag en burk tonfisk, ett kokt ägg och majs. Så nu ska jag verkligen njuta av lite milkshake!

Av Fia - 9 april 2009 17:36

Läste på nätet igår att de ska sluta tillverka Cozmo insulinpump. Det är den jag har och jag är supernöjd med den! Om ni går in här och kollar ner på vänster sida så står det: Viktig information angående cozmo insulinpump, tryck där.

Så det blev till att ringa min diab.ssk imorse! Hon lugnade mig och sa att jag får behålla den till nästa upphandling som är om ca 1-2 år. Men hon visste ju inte nu vilka som blir upphandlade tills dess.

Har sett en ny pump som jag tycker verkar intressant, en Accu-Check Combo



Av Fia - 9 april 2009 10:21

Läste detta i Aftonbladet om barnarbete, läs här

Så ännu en anledning för mig att äta nyttigt! 

Av Fia - 9 april 2009 09:52

Vaknade nyss med ett bs på 3,4 så nu sitter jag här med datorn samtidigt som jag äter gröt. Ställde mig på vågen nyss och vägde faktiskt 1 kg mindre än igår. Måste ha vart nåt knas igår då jag vägde mig.. Så dagen börjar bra nu! Har märkt tydligt att mitt bs är på väg ner nu när jag satt ut en tablett med kortison så det känns braom bs börjar bli bra nu.

Ska försöka ta mig till bibblan och plugga om det är öppet idag men det är det väl? Det är väl en "vanlig dag" fast det är skärtorsdag?


Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards