Alla inlägg den 30 november 2010

Av Fia - 30 november 2010 17:38

Igår fixade min diab.ssk en tid till en annan diabetes läkare på min mottagning idag! Vill reda ut mer om jag verkligen har struma. Vill inte börja äta medicin efter ett prov..

Läkaren var jättebra! Han var nog lite förvånad att jag knappt inte ville prata om min diabetes men var jättekunnig ang. andra sjukdomar som tex. struma!

Det sa min diab.ssk också att han skulle jag till med alla mina frågor och hon hade så rätt!

Så han ansåg att jag inte skulle börja äta levaxinet utan utredas mer! Men han sa att visst kan det vara så att jag har början till struma men att jag som sagt behöver utredas mer! Så han skulle skicka ett brev till min läkare på min vårdcentral om hur ofta och vilka prover som jag ska ta.

Han kände på min hals, lyssnade på hjärtat vilket inte han på vårdcentralen alls gjorde! Men halsen och hjärtat lät bara bra!

Känns skönt att man blir riktigt utredd!


Tänk, om en månad är jag och gubben på Kanarieöarna! Längtar såååå!


Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards