Alla inlägg den 14 november 2010

Av Fia - 14 november 2010 12:15

Idag är det världsdiabetesdagen! Bra att den uppmärksammas! Så det kommer in mer pengar till forskningen och informera folk kring sjukdomen.

Något jag tycker är väldigt viktigt är att folk ska lära sig skillnaden mellan typ1 och typ2 diabetes! Hatar att höra att folk tror att man fått typ1 diabetes för man ätit för mycket godis!

Jag kommer dock inte att göra nåt speciellt. Här i Gbg händer det inget särskilt eller Gbgs diabetesförening står väl i Nordstan och delar ut lite informations lappar och tar blodprov på folk men liksom inget man känner för att vara delaktig i.

Här nedan är en bild på Scandinavium som lyste blått förra året för att uppmärksamma världsdiabetesdagen.


 


Drack nyss en vanlig red bull, hade ingen sockerfri hemma. Har haft uppehåll i ca 2 månader med cola zero och red bull sugarfree men jag är för trött så nu har jag börjat druckit lite sånt igen för att bli piggare.

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards