Alla inlägg den 9 november 2010

Av Fia - 9 november 2010 20:26

I fm så ringde jag pump företaget för att höra efter hur jag ställer in min dygnsbasal. Jag var inne på rätt ställe men det som är skillnaden mot min Cozmo pump är att dom har 0,000 inställningar på sina doser och jag är van med 0,00

Ni kanske inte förstår min förklaring men nu är det löst iaf!

Har inte kopplat på den än, gör det imorgon. Bytte infusionssett igår och fyllde ampullen med insulin så jag byter imorgon istället.

Har gått i ett hela dagen med jobbet, möte, vart till tandhygnisten på koll och nån gammal lagning behövs fyllas på så nu ska jag till tandläkaren   

Sen har jag vart och lyssnat på b.la Hanna från P3s morgonpasset om diabetes.

Jag diggar henne som fan vilket inte vissa föräldrar verkade göra som var där..Hanna berättade bara lite om alkohol och att man kan äta princessbakelse till frukost om hon så känner för det fast hon har diabetes. OCH! Hon har så rätt i det! Varför leva i en skyddad värld där allt är förbjudet bara för man har diabetes?

Det gäller att prova sig fram, ta blodprov, justera med insulin, ta blodprov osv.


Skriver mer imorgon, är så trött!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards