Alla inlägg den 13 november 2010

Av Fia - 13 november 2010 12:32

Nu har jag använt mig av min nya fina Animas i nån dag.

Jag är väldigt positiv till den! Trodde jag skulle ha svårare att byta från cozmon men det har gått bra.

Men jag har hittat några nackdelar med den (men det är bara små nackdelar) :

  • Den låter betydligt högre när den ger insulin än vad cozmon gjorde.
  • Lika med när man har den inställd på vibration när man trycker in hur många enheter man ska ha så dånar den mer.
  • Ampullerna man drar upp insulin med är förpackade i såna stora förpackningar, varför slösa så mycket plast på det?
  • När jag ligger högt och får ett förslag om hur mycket insulin jag ska ta så måste jag själv trycka in den dosen som den föreslår. På cozmon kom förslaget upp, man kunde direkt trycka ok för att pumpen skulle ge den dosen eller så kunde man ändra dosen själv.
  • När man går in på huvudmenyn så måste man trycka sig längst ner till "Åter" för att ta sig ur huvudmenyn.
  • När man behöver byta batteri så har jag läst nåt om att kolven måste flyttas tillbaka eller nåt sånt?

Men jag är nöjd med mitt val att välja Animas iaf.Den fungerar bra hittills iaf!

Bara jag tittar på den så blir jag glad, den är ju så fin i den rosa färgen!   

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards