Alla inlägg den 1 november 2010

Av Fia - 1 november 2010 17:37

Japp det blev en Animas istället för en Accu-Check Combo.

Fjärrkotrollen som var till Accu-Checken var väldigt stor, tjock och klumpig!

Så inget jag skulle vilja släpa runt på! Och jag är expert på att tappa bort grejer eller ta med mig fel handväska till jobbet så bs mätaren ligger i den andra mm.

Men visst var jag nyfiken på fjärrkontrollen och satt hos min diab.ssk och tryckte och testade den men nej, den kändes inte bra!

Testade att ta blodprov med fjärrkontrollen men stickorna som är till krävde betydligt mer blod än den jag har nu dvs. Freestyle Lite. Sen så fanns det ingen lampa som lyser på stickan vilket är en stor nackdel!

Så nu om nån dag kommer jag att få hem min Animas!

Gillade skarpt att den hade färgdisplay!

Men har inte valt vilken färg jag ska ha än men det lutar starkt åt den rosa! Men gillar grönt också!

Så imorgon ska jag ringa min diab.ssk och säga vilken färg jag vill ha!

Men en nackdel med Animas är att den väger mer än Cozmon, kändes verkligen när jag jämförde dem! Men det får jag lära mig leva med   


Vilken färg ska jag ta?

 

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards