Alla inlägg under december 2009

Av Fia - 21 december 2009 16:36

Sitter här med känning och äter pepparkaksdeg,mums vad gott!

Låg på 17,6 tidigare så jag tog nog för mycket insulin då så därför känningen nu. Vilken "otur" att vi hade pepparkaksdeg kvar   

Idag ställde jag mig på vågen för mina svärföräldrar tyckte jag magrat i ansiktet, fick nästan en chock själv! Har gått ner ytterliggare 1,5 kg, så totalt 5,5kg nu i höst! Har inte gjort ett skit för att gå ner! Men det kanske är för att jag börjat jobba regelbundet så jag äter bättre och nu jobbar jag ju 100% igen så jag rör på mig mycket mer men jag har inte tränat nåt.

Men jag vill inte gå ner mer i vikt, mitt bmi ligger nu på 20,2 så det får räcka.

Sen ska jag börja träna så då lär jag gå upp men det är bara positivt för då bygger man muskler!

Ha en trevlig kväll!

/En pepparkaksätande Fia   

Av Fia - 20 december 2009 19:59

Nyss åkte mina svärföräldrar hem. Dom har vart här på lite examenstårta!

Dom är så gulliga, dom hade med sig blommor och gjort en sån här svart "examens/doktors hatt" till mig som mitt namn + datumet när jag gick ut stod på.

Så vi käkade lite tårta och fikade. Mitt bs ligger nu efteråt på 13.9 lite högt men min pump föreslår ingen korrigeringsbolus än eftersom det fortfarande är insulin som ska verka i kroppen så jag får lugna mig lite.


Har vart på stan på em idag. Var och köpte dom antagligen sista julklapparna + 2 kort, ett grattis till bebisen och ett till storasyster, jätte gulligt kort med grattis till att ha blivit storasyster! Tycker det är viktigt att inte glömma bort syskonen när det kommer en liten bebis till familjen! Lika brukar jag köpa en present till bebisen men även till mamman också,det tycker jag hon ska ha!


Ha en fortsatt trevlig kväll!

Av Fia - 20 december 2009 11:25

God jul och gott nytt år önskar jag alla mina bloggläsare!  

Hoppas ni får en trevlig jul med massa god mat och bra blodsocker


Det är inte så lätt att få alla tre att stå stilla som ni ser här nedanför ;)

(Har inte orkat redigerat bort dom röda ögonen)


Av Fia - 20 december 2009 10:29

Min kompis fick en liten tös igår kväll! Allt har gått bra så jag är så glad för deras skull!

Vilken julklapp dom fick!!  

Av Fia - 19 december 2009 18:44

Idag åkte jag hem till min höggravida kompis för att lämna julklappar till deras lilla tös. Vi skulle även gå till ett köpcenter för att handla dom sista julklapparna.

Mitt där bland alla julshoppande människor får min kompis värkar! Jag får nästan mer panik eller jag fick panik men hon var så lugn.

Jag ville ringa efter taxi eftersom det tar ca 15 min hem till henne för hon ville ha med sig sin väska med grejer in till förlossningen. Men hon vägrade, hon skulle gå. Lilltjejen hade somnat i vagnen som tur var. Väl hemma ringer hon efter taxi, jag får ta hand om tösen, hon stack till sjukhuset, hennes kille jobbade, fick inte in någon vikarie för sig så hans chef fick komma in och ta över.

Men allt gick jättebra för mig att sitta barnvakt men lite "chockad" var jag över allt som hände. Lilltösen var så obemärkt, vi har lekt, ätit, kollat på teletubbies mm.

Sen kom lilltösens mormor & morfar och tog över.

Jag hoppas allt går bra för min kompis. Hon ringde och sa att bebisen kommer att komma idag eller imorgon iaf. Så hon har kämpat med denna graviditet! Redan i v.28 ville barnet komma ut så det har vart många turer in och ut på sjukhuset för henne.

Jag är så spänd över hennes förlossning nu!! Undra vad det blir? Jag tror en pojke!


Ha en bra kväll!


Av Fia - 18 december 2009 23:37

Ja då var min utbildning klar! Tog examen igår. Kändes både kul men lite sorgligt. Vi har verkligen vart en bra klass, bra lärare och man har lärt sig så otroligt mycket under dessa 1,5 år som utbildningen var! Jag är verkligen en sån person som bara vill lära mig mer och mer! Jag anser att en människa aldrig kan bli fullärd i sitt yrke(eller överhuvudtaget) och anser en person det så är det dags att byta yrke!

Vi drack lite skumpa och sen hade vi bokat bord på en spansk restaurang. Vi hade det jättetrevligt men dom flesta åkte hem vid halv tio. Kanske låter tidigt men tänk att vi suttit sen 8:30 på morgonen, haft en lunch och sen fortsatt med opponeringen fram till kl:16 så man var rätt trött i huvudet. Sen började jag tidigt imorse så det var nog bra att det inte blev senare.

Idag kom ett blomsterbud hem hit! Mina föräldrar mfl hade skickat en jättefin bukett som grattis till examen! Blev jätteglad! Dom bor ju ca. 50 mil bort så men jag åker upp och firar jul där så vi ses ju snart iaf!

Tror jag fixade att opponera, men det var lättare att få frågor runt sitt egna examensarbete än att prata om klasskompisens arbete.

Nu ska jag tjata om potatismos igen,hehe. Nu till middagen åt jag verkligen en bamseportion potatismos och tog 6e till. Kollade nyss bs som låg på 6,4! Det är nåt magiskt med potatismos,haha.


God natt!

Av Fia - 17 december 2009 07:17

Japp, snart tar jag examen. Har hunnit blivit ordentligt nervös inför opponeringen! Men den ska jag fixa!

Låg på 9,9 i bs så det är helt ok.

Har sovit som en stock inatt vilket jag inte gjort på flera nätter. I helgen ska jag verkligen sova ut också, för imorgon jobbar jag som vanligt. Ska ha möte med min chef ang. time care som jag har vart på en 3 dagars utbildning i.


Ha en bra dag!!   

Av Fia - 16 december 2009 22:00

Imorgon är det sista dagen på min KY utbildning! Det har gått så himla fort! 3 terminer bara så där!

Nu är jag iaf nyklippt och har fixat mina naglar. Gjorde med tipp eller vad det heter och frans manikyr. Blev riktigt snyggt! Har lite ångest för vad jag ska ha på mig imorgon. Hann in på MQ idag iaf och köpte en ny tröja som jag ev. tar på mig imorgon. För vi ska gå ut sen på restaurang och fira hela klassen efteråt så man vill ju ha nåt snyggt på sig! Sen så kommer de ev. från tidningen och tar kort på oss för vi går ut!

Så det händer mycket imorgon, hoppas jag inte får nån dunderkäning bara! Får ta många blodprov imorgon så jag har koll på läget! Antagligen kommer jag att ligga lite högt för jag kommer att vara super stressad vilket blodsockret oftast stiger av.


Wish me luck!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards