Alla inlägg den 14 december 2009

Av Fia - 14 december 2009 22:37

I min diabetesförening har de gått ut och efterlyst personer som vill sitta barnvakt/avlasta föräldrar som har barn med diabetes.

Så jag och min man har fått kontakt med en familj som har ett barn på 2 år med diabetes som vi ev. ska börja sitta barnvakt åt. Men vi ska träffas först efter alla julledigheter och det är över så någon gång i början av nästa år.

Jag tror att föräldrarna känner sig extra säkra att lämna bort sina barn för några timmar eller sova över när personen själv har god kunskap/har diabetes själv.

Så hör efter med eran diabetesförening om det är någon som vill ha barnvakt åt sina barn med diabetes eller om du kan hjälpa till på något sätt!

Annars kan du ju be diab.föreningen att maila ut att du gärna sitter barnvakt!


Ha en bra kväll!

Av Fia - 14 december 2009 17:02

Idag ringde det en kvinna från min skola. Det var så att hon ringde till några få, enstaka elever på min skola. Jag tänkte,shit vad har jag gjort??

Det var så att mina lärare hade valt ut mig att jag ska få ett stipendium!!! Fatta vad häftigt, lilla jag får ett stipendium! Blev så otroligt glad och chokad!!

Så hon frågade om hon kunde få mitt banknr vilket hon så gärna fick! 


Skickade äntligen in mitt examnesarbete idag så nu kan jag koppla av! Men på torsdag ska vi opponera mot varandra men det ska nog gå bra!

Annars så har jag vart på jobbet idag. Men jag börjar nog fan bli lite senil-dement! Glömde min blodsockermätare hemma igen! Tog en rask promenad hem från jobbet för jag tänkte att jag säkert ligger högt. Men låg på 5,4 när jag kom hem  

Av Fia - 14 december 2009 10:18

Inatt satt jag uppe till 3 med mitt examensarbete. När jag väl trodde att jag var klar med det så insåg jag att jag totalt hade glömt bort sammanfattningen i början! Vad trött man kan bli då! Så nu sitter jag här & knåpar på den. Men jag har exakt 1 timme och 40min innan den ska vara inskickad.

Låg på 12,2 nu när jag vaknade. Har sovit väldigt få timmar och är stressad vilket säkert resulterar i lite högre värde.

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards