Alla inlägg den 11 december 2009

Av Fia - 11 december 2009 20:57

Om det är några föräldrar till barn med diabetes som läser min blogg så har jag en fråga till er.

Är det någon av er som fått ut sensorerna gratis som hjälpmedel nu efter att dom gick igenom som kostnadsfria? Landstingen håller hårt i dem och låter inte vem som helst få dem utskrivna men små barn borde ju verkligen få dessa sensorer eftersom dom inte kan säga eller känna av lågt respektive högt lika som en vuxen person!

Gå in här för att kolla vilken pump med sensorer jag menar.

Av Fia - 11 december 2009 16:42

Idag bjöd chefen på jultallrik på en restaurang. Det första jag reagerar på är där man kan välja drickor, det fanns dessa alternativ: lättöl, julmust och vatten.

Jag blev jättebesviken att det inte fanns någon julmust light! Så jag frågade en som jobbade om det inte fanns någon light dricka. Fick ett tyket svar tillbaka att det hade dom inte. Sa då att jag har diabetes så det skulle vart bra om det fanns någon light dricka. Vet ni vad hon svarade mig då? -Det finns vatten!   

Usch vad arg jag blev. Hur gott är det att dricka vatten till julmat? Man ska ha julmust till iaf!

Det hela slutade iaf med att jag drack en vanlig julmust för jag tycker inte om vatten. Sen tog jag för lite insulin till så sen låg jag på 16 igen..suck..

Men annars har min dag vart bra! Där jag hade min praktik nu i höstas som jag fortfarande är och jobbar på titt som tätt som extra resurs,stöd så fick jag jättefina blommor av hela personalgruppen! Blev så glad!

Av Fia - 11 december 2009 07:33

Japp, låg nu på 16,1 när jag vaknade. Inget toppenvärde direkt  

Åt två varma mackor igår kväll rätt sent men låg rätt bra när jag la mig inatt så jag kunde ju ha tagit en kombinationsdos dvs. både snabbt given och förlängt nån enhet med nån timme så hade jag antagligen sluppit det här värdet.

Men jag känner mig inte alls dålig så det är skönt iaf för nu ska jag ta mig till jobbet.

Vi ska få jullunch idag, det blir gott!

Ha en bra dag allihopa!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards