Alla inlägg den 29 december 2009

Av Fia - 29 december 2009 23:36

Fick denna sidan länkad till mig idag av en person från ett diabetesforum. (jag vet att du läser då & då, lämna en kommentar efter dig om du vill )

Iaf så håller dom på att ta fram linser som ska ändra färg efter hur man ligger i blodsockret! Skumt va?

Snacka om att folk skulle tro att man är självkär när man ständigt speglar sig & kollar sina ögon,haha.

Vet ni vad jag gör just nu? Tvättar.. Vi har tvättstuga ute på gården så man stör ingen annan & kan tvätta hela natten så det är bra. Det är inte bra för mig att vara så här lång ledig, värsta damp varningen på mig när jag inte har nåt att göra,haha.


Av Fia - 29 december 2009 17:02

Nästa år ska jag:
*Köpa träningskort (lutar åt Friskis & svettis)

*Gå på flera Thåström spelningar

*Få ner mitt Hba1c till minst 6,0 helst 5,8

*Minska ner på medicineringen av min lungsjukdom(hoppas jag!!)

*Resa till Kina eller USA

*Ev. köpa sommarstuga (vi har en på gång)



Av Fia - 29 december 2009 12:03

Hoppas ni haft en bra jul! Jag hade det bra uppe hos släkten med massa god mat, julklappar, pulkåkning med min systerson, krogbesök mm över julen.

Åt förresten typ 5 portioner av ris á la malta på julaftons kväll & låg sen på 5 i blodsockret! Det trodde jag aldrig att jag skulle lyckas med!


Nu till gårdagen.

Var på rean med några kompisar. Inne i en provhytt så märker jag att infussionssettet ser blodigt ut så jag rycker ur det & sätter i ett nytt. (som tur var så hade jag ett extra med mig i min handväska) Tar bs & det ligger ju rätt högt runt 16-18 så jag tar extra insulin med pumpen för min penna låg i en annan väska hemma, klantigt jag vet! Sen går vi och dricker några glas vin och äter middag. Sen vipps så har mitt infussionssett åkt ut! Vad trött man blir då! Så det var bara att bege sig hemåt men vi stannade till och köpte emd oss goda baguetter med oss hem. Hemma sätter vi oss för att kolla på film och käka baguetterna. Jag tar en kombination på pumpen. Blir plötsligt jättedålig, går ner i blodsockret jättefort! Häller i mig Troccadero och äter ett litet russinpaket. Sen kollapsade min mage ( det händer oftast vid såna här "dramatiska-supersnabba känningar) och sen börjar jag frysa så himla mycket! Tappar upp ett bad för jag trodde jag skulle frysa ihjäl! Sen bäddade jag ner mig i sängen, tog bs som då var uppe på 3,4. Har ingen aning om hur lågt jag var nere på innan. Tänker att det är ingen idé att äta nåt mer för då kommer jag att få en rejäl rekyl. Ber gubben väcka mig lite då & då för att kolla bs. Sen låg jag på 5,5 som mest på 16 och vaknade nu imorse på 5,5.

Jag hatar när det blir så här! Jag blir totalt slut i kroppen, ibland önskar jag bara att ambulansen ska hämta mig och lägga in mig på medicin så jag slipper göra nåt själv, ha någon annan som kollar mitt bs och tar prover men som tur är så slipper jag åka in, jag fixar detta själv iaf. Men det tar så på mina krafter!


Kram på er alla som kämpar med samma skitsjukdom!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards