Alla inlägg den 21 december 2009

3,7

Av Fia - 21 december 2009 19:07

Tog lite för mycket insulin till pepparkaksdegen när jag hade känning så nu ligger jag på 3,7. Så gissa vad jag äter igen? Japp, pepparkaksdeg, så gott!!

Nu måste jag börja packa, ska åka upp till Dalarna och fira jul där uppe med släkten. Gubben min ska jobba en massa så han följer inte med, tråkigt men jag kommer snart hem igen!

Han har somnat en sväng så jag ska passa på att slå in hans julklapp som jag hämtade ut på posten idag, en systemkamera! Han har tjatat om att vi ska köpa en så jag blir så nervös om han går och köper en nu innan jul! Jag har verkligen försökt med allt som: att vi köper en på mellandagsrean mm. Men han säger att dom säkert inte är på rean och blablabla... Måste han vara så envis? Men jag tror inte han hinner köpa någon iaf för han ska ju jobba varje dag nu innan jul + på julafton så det ska nog gå bra!

Av Fia - 21 december 2009 16:36

Sitter här med känning och äter pepparkaksdeg,mums vad gott!

Låg på 17,6 tidigare så jag tog nog för mycket insulin då så därför känningen nu. Vilken "otur" att vi hade pepparkaksdeg kvar   

Idag ställde jag mig på vågen för mina svärföräldrar tyckte jag magrat i ansiktet, fick nästan en chock själv! Har gått ner ytterliggare 1,5 kg, så totalt 5,5kg nu i höst! Har inte gjort ett skit för att gå ner! Men det kanske är för att jag börjat jobba regelbundet så jag äter bättre och nu jobbar jag ju 100% igen så jag rör på mig mycket mer men jag har inte tränat nåt.

Men jag vill inte gå ner mer i vikt, mitt bmi ligger nu på 20,2 så det får räcka.

Sen ska jag börja träna så då lär jag gå upp men det är bara positivt för då bygger man muskler!

Ha en trevlig kväll!

/En pepparkaksätande Fia   

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards