Alla inlägg den 22 december 2009

Av Fia - 22 december 2009 15:24

Läste precis det här. Det är om att högt blodsocker kan öka risken för cancer.

Nu litar jag inte på Aftonbladet som källa men lite läskigt att läsa det iaf! Det står inte om det är på personer med diabetes eller om det är personer som "allmänt" legat lite högt som ökar risken för cancer.

Jag har bröstcancer på både min mammas och pappas sida så det är väldigt läskigt! Men tack och lov så har båda mina släktingar besegrat bröstcancern!!

Så nu ska jag verkligen skärpa till mig! Självklart ska man alltid försöka ligga bra i blodsockret men man vänjer sig liksom vid sina berg och dalbane toppar i blodsockret, tyvärr.

Nu ska jag strax till tågstationen occh åka upp till Dalarna där jag kommer att vara över jul.


Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards