Alla inlägg under maj 2009

Av Fia - 8 maj 2009 17:05

Har ju mått lite smått illa de senaste dagarna. Tänkte att jag skulle ta ett keteon test men självklart hade ju stickorna gått ut i april så mätaren vägrade ta dem. Så ner på apoteket för att hämta ut nya, tur att jag hade recept på dem kvar! Tog ett keton prov direkt när jag kom hem, 0,4 visade det så där är svaret på varför jag mår som jag mår. Nu är ju 0,4 lågt så det är ju inget särskilt jag behöver göra förutom att börja äta bättre! Har ju fått svält ketoner.

Hade så i somras innan jag lades in på sjukhus då jag fick Sarkoidosen, då hade jag också svältketoner fram och tillbaka under sommaren för jag fick inte i mig någon mat alls pga. mina jättehöga kalkvärden så mådde jag så illa.

Så nu har jag köpt hem rostisar, vegg.pastej och god fil som jag precis har ätit. Snart ska vi ju iväg på middag också men känner faktiskt inte alls för att åka dit. Jobb festen skiter jag i, orkar inte med massa fulla människor.

Av Fia - 8 maj 2009 15:19

Idag har jag bara legat kvar i sängen nästan hela dagen..Känner inte för nånting men skyller på det gråa, regniga vädret!

Ska på kalas idag och sen ev. åker jag en sväng hem till en jobbkompis som ska ha fest. Men jag ska inte dricka, känner inte alls för det.

Har mått lite dåligt sen jag höjde Imurelen, är trött, lite illamående mm. Min lungläkare har skrivit ett bra brev som jag ska lämna till FK. Det står bla att jag är tungmedicinerad och absolut inte kan jobba 100% och att min syresättning är under 80% så inte konstig man är helt flåsig och "svag".

Måste skärpa till mig med maten, har knappt ätit nåt den senaste veckan, är inge hungrig alls..Tidigt imorse åt jag en skål med mjölk och musli, sen har jag bara ätit ett äpple och en glass på hela dagen. Men vi kommer att bli bjudna på middag på kalaset så det ska bli gott!

Av Fia - 7 maj 2009 18:24

Japp, har fått dille på glass idag..Köpte en Nogger när jag gick hem från skolan. Sen så köpte gubben hem glass också (ok jag är den skyldige, bad han köpa hem nåt gott glass paket) Så han kom hem med jätte god glass, Dumle.. Råkade bli 2 såna på raken..Tog massa insulin till. Nyss låg jag på 2,8 :( så det blev en banan för att få upp bs.

Nyss ringde en kompis, hon kör Cambridge för tillfälle, hon hade gått ner -3,5kg nu på några dagar! Skitbra!

Så jag känner mig inte så nyttig med mina glassar,haha..

3,4

Av Fia - 7 maj 2009 07:40

Bs låg på 3,4 nu, rätt ok men lite lågt. Ska iväg till skolan som vanligt. Vi har grupparbete, rätt kul för det är mycket drama vi håller på med nu. Sånt gillar jag :)


Av Fia - 6 maj 2009 23:12

Idag har vi tagit en längre promenad på 40 min. Är faktiskt väldigt långt för att vara mig:p Har väldig träningsvärk från coren igår men det är bara skönt, då känns det verkligen att träningen tog igår! Mitt bs har nästan legat bra hela dagen förutom en gång upp till 15 i bs. Mådde lite illa, var blek och kände mig dålig vid lunch idag. Kanske beror på att jag ökat på Imurel medicinen? Men det gick över sen iaf.

Nu ska jag lägga mig så god natt.

Av Fia - 6 maj 2009 07:45

Hade 10.3 i bs nu. Helt ok för igår innan jag la mig så åt jag en banan, lite fil och musli. För jag var lite rädd att mitt bs skulle sjunka pga. att jag hade tränat. Bs kan ju gärna sjunka under natte tid.

Nu ska jag iväg på föreläsning hela dagen. Känner mig lite krasslig men ska nog orka med hela dagen för hon som föreläser är jättebra!

Ha en bra dag!


Av Fia - 5 maj 2009 19:19

Har nyss kommit hem från ett core pass. Fan vad skönt det är att träna! Nu har jag köpt ett kvartalskort så nu måste jag ta tag i träningen! Fick värsta impulsrycket som vanligt och fick för mig att gå och träna på ett pass som var om 1 timme. Så det var bara till att slänga i sig nåt att äta fort. Låg på 4,4 så det blev ett äpple, 2 knäckemackor med ett ägg på. Tog inget insulin till för jag ville verkligen inte åka på en känning nu när jag äntligen skulle träna. Kopplade ur pumpen lite innan. Hade 12 i bs efteråt så det blev inte så farligt iaf.Så nu ska jag eller måste jag börja träna upp min kropp! I´m back!

Idag hos läkaren gick det väl ok. Mina kalk värden hade gått upp men dom var iaf inom normalvärdet. Så min lungläkare vågade inte sätta ut den sista kortison tabletten som jag hade hoppats på. Istället satt vi in ytterliggare en Imurel tablett så nu äter jag den maxdosen med cellgifter som jag ska ha.

 

Av Fia - 5 maj 2009 08:36

Hade kollat fel på tiden, skulle inte till läkaren förrän 10:30..

Fick en kommentar på ett äldre inlägg om jag testat LCHF dieten. Nix, det har jag inte. Har läst mycket om det men känner att det inte är något för mig om jag får uttrycka mig så. Passar säkert många men jag har väldigt svårt för att äta "fet mat", gillar inte mat med högre fett halt + att min mage är väldigt känslig för fet mat så det skulle nog inte gå så bra för mig att äta efter det.Ursäkta om jag skriver det men min mage pajar av fet mat, får springa på toaletten ett x antal ggr då..

Just nu kör jag morots dieten :p Har blivit helt frälst i ett särskilt märke som har supergoda morötter, dom smakar lite sött. Är så goda!! Så det är vad jag lever på för tillfället ;)

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards