Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Fia - 3 maj 2009 10:11

Sitter här och har ätit en extra banan, en tallrik med fil och musli. Ändå är jag låg. Min syn börjar bli sämre(men kan inte slita mig från datorn;) 

Usch, vill inte att det blir som igår men det tror jag inte för det borde räcka med det jag ätit extra nu. 

Det är nog för jag tar både Lantus och Apidran samtidigt så det blir värsta "insulin chocken" för min kropp. 

Tar även Lantus på kvällen men bara Lantus då och då fungerar det ju bra.

Imorgon åker pumpen på igen kan jag säga er! Orkar inte med dessa känningar jag får med pennorna!

Av Fia - 3 maj 2009 09:04

Har legat bra i bs varje morgon nu med pennorna förutom iadg, 15,4 :( Men åt 2 smörgåsar sent igår kväll så det är väl dom som gjort så att det stigit under natten. Låg på 6,4 när jag la mig.

Kan erkänna att det är rätt skönt att sova utan pumpen även om jag är van att snurra in mig i den på nätterna. Men en nackdel är att jag inte har nån klocka längre! Känner mig helt handikappad! Brukar alltid kolla på pumpen vad klockan är! Men snart ska jag koppla tillbaka den igen!


Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards