Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Fia - 13 maj 2009 16:41

Glömde skriva att igår när jag var hos min diab.ssk så fick jag med mig 2 olika infussionssett hem med stålkanyl istället för plast som jag använder nu. Jag bad själv att få prova stålkanyl eftersom jag haft problem med plast som veckat sig så jag inte fått i mig något insulin. Iaf så satt jag i den ena idag och jag gillar den skarpt! Trodde det skulle göra ont att sätta i den eftersom den inte skjuts in som dom med plast gör men det gick jättebra! Jag känner inte av den alls heller, har läst om folk som känt av den men det gör inte jag.

Av Fia - 13 maj 2009 11:34

Åkte inte till jobbet så nu förlorar man inkomst pga. diabetesen, kul va?

Har stressat runt här hemma, vi har eximination imorgon i skolan så jag sitter och läser och fixar kring det. Mitt bs är uppe på 18,8 nu :(

Nu ringde precis min diab.ssk för att höra hur det går med CGMS mätaren och om vi ska minska ner lite på basalen eftersom jag får så många känningar. Hon är verkligen gullig och så omtänksam! Bästa diab.ssk jag någonsin haft! Så nåt positivt mitt i allt iaf! :)

Av Fia - 13 maj 2009 08:52

Japp, igår innan jag skulle sova så genom gick jag ett helvete med mitt bs. Vipps så var jag nere på 2,8 för att en stund senare gått ner till 2,2! Höll på att tappa hoppet om allt. Så många känningar igår! Ringde till jobbet och sa som det var att jag kommer inte att klara av att gå upp så tidigt och jobba eftersom mitt bs krånglar så mycket. Sen vid 4-tiden inatt vaknade jag och tog ett bs som låg på 24,1.. Orkar fan inte med den här skit sjukdomen längre! Hatar den när den ska förstöra mitt liv! Jag är alldeles likblek i ansiktet, ser ut som jag vart med om 7 svåra år typ. Ska det vara så här?

Men funderar om jag ska pallra mig iväg på mötet på jobbet nu till kl:10 iaf men vet inte om jag orkar..suck..

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards