Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Fia - 12 maj 2009 21:55

Var till min diab.ssk idag på fm för att koppla på CGMS mätaren. Väl där mådde jag jätte illa, bs var på väg ner + att jag tror att Imurelen har en del med illamåendet att göra.

Sen tog det väl ca 2 timmar tills den började larma och ha sig.. Jag gjorde allt enligt instruktionsboken men den pep ca var femte minut error och disconected.. Ringde till mitt diab.team men självklart var jag fem j-vla minuter för sent ute för deras tel.tider var slut för dagen. Kom på att jag hade ett nr till diab.sekreteraren så efter några försök fick jag tag på henne som fick tag på min diab.ssk Så in till sjukhuset igen för att ta av sensorn och på med en ny igen.. Väl där inne hos diab.ssk så fick jag känning igen!! Helt otroligt! Satt och knaprade druvsocker där inne. Fick gå till pressbyrån direkt efter för att handla något mer sött så det blev en kanelbulle & te. Sen efter ett tag kände jag att känningen var ännu starkare, låg då på 2,4..suck..Gick till pressbyrån än en gång och köpte då en coca cola och en snickers. Vandrade omkring eller yrade omkring ett bra tag för jag kunde inte sätta mig i bilen och köra hem..

Sen åkte jag hem till en kompis och fikade. Slutade med att vi gick och köpte en pizza som vi delade på..

Är rätt trött nu, alla känningar tar krafter ur en! Ska upp tidigt och jobba också, skulle behöva en riktig lång sovmorgon imorgon!

God natt!

Av Fia - 12 maj 2009 08:14

Nu snart ska jag åka till min diab.ssk och få CGMS mätaren påkopplad. Lite drygt att ha ytterliggare en sensor med slang och apparat kopplad men det är ju bara under knapp en vecka så det ska nog gå bra!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards