Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Fia - 5 maj 2009 19:19

Har nyss kommit hem från ett core pass. Fan vad skönt det är att träna! Nu har jag köpt ett kvartalskort så nu måste jag ta tag i träningen! Fick värsta impulsrycket som vanligt och fick för mig att gå och träna på ett pass som var om 1 timme. Så det var bara till att slänga i sig nåt att äta fort. Låg på 4,4 så det blev ett äpple, 2 knäckemackor med ett ägg på. Tog inget insulin till för jag ville verkligen inte åka på en känning nu när jag äntligen skulle träna. Kopplade ur pumpen lite innan. Hade 12 i bs efteråt så det blev inte så farligt iaf.Så nu ska jag eller måste jag börja träna upp min kropp! I´m back!

Idag hos läkaren gick det väl ok. Mina kalk värden hade gått upp men dom var iaf inom normalvärdet. Så min lungläkare vågade inte sätta ut den sista kortison tabletten som jag hade hoppats på. Istället satt vi in ytterliggare en Imurel tablett så nu äter jag den maxdosen med cellgifter som jag ska ha.

 

Av Fia - 5 maj 2009 08:36

Hade kollat fel på tiden, skulle inte till läkaren förrän 10:30..

Fick en kommentar på ett äldre inlägg om jag testat LCHF dieten. Nix, det har jag inte. Har läst mycket om det men känner att det inte är något för mig om jag får uttrycka mig så. Passar säkert många men jag har väldigt svårt för att äta "fet mat", gillar inte mat med högre fett halt + att min mage är väldigt känslig för fet mat så det skulle nog inte gå så bra för mig att äta efter det.Ursäkta om jag skriver det men min mage pajar av fet mat, får springa på toaletten ett x antal ggr då..

Just nu kör jag morots dieten :p Har blivit helt frälst i ett särskilt märke som har supergoda morötter, dom smakar lite sött. Är så goda!! Så det är vad jag lever på för tillfället ;)

Av Fia - 5 maj 2009 08:00

Kopplade på pumpen igår. Har gått rätt ok, 2 känningar inatt, doserna är för höga, måste sänka dem lite. Men får inte börja mixtra för mycket igen så jag totalt tappar kontrollen över doserna igen..

Igår kväll var jag och gubben in till stan. Var till ett ställe och käkade en god räkmacka och drack ett glas vin till. Var så gott och kul att gå ut även om det var en måndag.

Nu ska jag strax åka till sjukhuset, ska till min lungläkare. Får se vad han säger om senaste röntgen och prover mm.

Ute regnar det som bara den så jag vill helst bara stanna hemma. Hatar lungmottagningen, tråkiga, dystra ställe!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards