Alla inlägg den 9 maj 2009

1,8

Av Fia - 9 maj 2009 20:41

Fick världens känning på jobbet nu ikväll efter middagen..Satt vid datorn men min syn försvann/såg jätte dåligt, förstod att jag måste ligga väldigt lågt. Hämtade en tallrik med fil och musli. Åt den fort som bara den. Gick och satt mig, kände mig väldigt borta, låg på 1,8! Så min arbetskompis gick och hämtade ett stort glas juice åt mig för jag kände mig helt väck! Fan vad jag "skäms" när jag måste be om hjälp, eller inte skäms men tycker det är lite pinsamt. Alltså jag hade kunnat hämtat själv men kände att eftersom min arbetskamrat var i samma rum och visste att jag var dålig så bad jag henne om hjälp. Tror jag tog alldeles för mycket insulin till middagen och därför jag fick så lågt bs.

Nu är jag iaf hemma och tar det lugnt.

Just ja, tog ett nytt keton prov idag som visade 0,0 så det var bra!

5,3

Av Fia - 9 maj 2009 09:22

Idag vaknade jag med ett perfekt bs värde på 5,3! Skönt när dagen börjar så bra! Ska jobba om några timmar, rätt långt pass så vi får se om jag orkar med det annars kanske jag kan ta ut komp och gå hem tidigare.


Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards