Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Fia - 2 maj 2009 19:11

Åkte hem till svärföräldrarnas hus. Släppte ut marsvinen i deras stora utebur som svärfar byggt åt dem. Sen körde jag en tvätt, fan vad skönt att bara kunna tvätta och slippa boka tid i nån gemensam tvättstuga! Sen släpade jag ut dammsugaren och dammsög hela bilen. Vattnade även det vi sått bla gurka, sallad mm, får se om det blir något! Jag vill ha ett hus!! Jag mår bra av att hålla igång hela tiden, ha nåt att göra. Sen så känner man sig inte lika instängd som när man sitter i en lght.

Kort på marsvinen från nån dag tillbaka på grönbete :)

Av Fia - 2 maj 2009 15:18

Fick en sån äcklig känning, tungan domnade nästan helt bort, jätte skakig mm. Åt en tallrik med mjölk och musli. Tog 2e direkt efteråt. Deckade ett litet tag för att sedan vakna och ha så ont i magen! Och då snackar vi verkligen ONT i/kring magen!

Hade glömt bort hur läskiga känningar jag får när jag tar med pennorna! Jag hatar dom här känningarna! Dom är mycket hemskare än när jag har pumpen! Det märkte jag redan när jag fick pump att känningarna blev "mildare". Tror som i morse att när jag både tar Lantusen och Apidra och råkar ta för mycket så blir det den effekten, en mycket grövre känning..

Så nu har en hel dag blivit förstörd pga. en känning! Så nu vill jag ha min älskade pump istället :p Men tänker vänta tills jag pratat med min diabssk. kring doserna.

Av Fia - 2 maj 2009 09:33

Har fortsatt med pennorna. Har nästan fått perfekta värden nu! Vaknade med 6,4 i bs! Hela dagen igår låg jag bra förutom 2 känningar! Tänker fortsätta med pennorna tills måndag iaf. Ska ringa min diabssk då igen. Måste få veta vilka basaldoser jag hade på pumpen när jag var där senast. För nu har jag totalt tappat kontrollen över de, har sänkt och höjt och mixtrat helt själv alldeles för mycket på sistonde känner jag. Började när jag minskade ner på kortisonet så tänkte jag att då måste jag ju minska på insulinet igen..sen blev det bara kaos..

Igår var vi och demostrerade på 1:a maj. Väldigt viktigt för både mig och min man! Sen var vi ett gång som åkte hem till min gubbes föräldras hus och grillade och festade för de är bortresta. Men jag drack inge alkohol alls. Har ju vart rätt deppig så jag ville inte riskera att sitta där och kanske börja gråta..Ni vet hur man kan bli med lite alkohol i kroppen..Men mår betydligt bättre nu sen jag fått ner bs iaf! Så det känns skönt!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards