Alla inlägg den 18 maj 2009

6,3

Av Fia - 18 maj 2009 12:13

Hade 6,3 i Hba1c :( Förra gången var det 6,0

Det var bra att få se hur mitt bs legat nu med CGMS mätaren och det stämde till 99% mot det jag mätt med min vanliga bs mätare. Såg bla att när jag ätit 100g choklad så stiger jag först efter 4 timmar ungefär. Så jag får försöka komma ihåg det och ta förlängd bolus då. Så det har helt klart varit värt att ha den under veckan som gått!

Sen var jag till Rosengrenska och lämnade diverse läkemedel till dem bla antibiotika, insulin, mätstickor mm.

Snart ska jag och jobba så ha en bra dag!

Av Fia - 18 maj 2009 08:28

Ska snart åka till min diab.ssk och koppla av CGMS mätaren. Nu har jag nästan vant mig vid den :p

Ska fråga om jag får ta ett Hba1c också. Tror dock inte att det har gått ner:(

Sen ska jag och lämna lite mätstickor, pennkanyler mm till gömda flyktingar här i stan. Om ni också kan/vill hjälpa dem så gå in på denna sida. Tänk er själva att komma till ett helt nytt land, ni har tex diabetes och kan inte gå som vanligt och hämta ut era hjälpmedel för ni lever gömda. Det är för jävligt!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards