Alla inlägg den 25 april 2010

Av Fia - 25 april 2010 15:36

Sämre syn, läpparna och tungan domnar bort. Så känns det just nu för mig och min blodsockermätare visar på 3,6. Trodde jag låg mycket lägre men det kan ju vara på väg ner fort. Har ätit en mogen banan och en nöt mix påse med russin i.

Till er som inte har diabetes så känns det så här för mig när jag ligger lågt i mitt blodsocker. Det är absolut ingen trevlig känsla utan ett obehag som man får stå ut med lite då och då. Men samtidigt så har jag lärt mig efter alla år med diabetes att inte panik äta vid såna här tillfällen även om det händer än att jag äter allt jag kommer över när jag får en känning.

Har vart på stan innan med en kompis och fönstershoppat nu innan löning.

Vi åt på ett café och jag beställde in en jättegod sallad med mozarella och valnötter med bulgur. Tog 4e. Efteråt köpte jag en chokladbit på ca 50g.

Men det blev alltså alldeles för mycket insulin till. Är jättesvårt att få till rätt dos ibland och då kan man få såna här känningar.

Nu ska jag vila ett tag, är så trött!

Av Fia - 25 april 2010 00:31

Ikväll var jag och en kompis på bio och såg Änglavakt. Den var helt ok, lite speciell men ändå bra. Under filmen så åt jag en påse med blandnötter som jag köpte tidigare på coop idag. Tog 2,5e till och efter filmen låg jag på 6,5!

Sen gick vi till vårt stammis ställe och drack några glas vin och diskuterade allt mellan himmel och jord!

Så skönt att prata av sig med nära vänner om allt och inget! Tycker om att ta något glas vin och bara prata.

Sen gick vi och köpte hamburgare och jag tog bussen hem.

Nu ska jag snart lägga mig. Min kompis vill ha med mig på friskis på ett gympa pass kl 11 imorgon men det tror jag inte att jag orkar..


God natt!

 

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards