Alla inlägg den 22 april 2010

Av Fia - 22 april 2010 15:36

Tänkte bara informera om att blodsockermätaren EveryX3 mätaren är inte kvalitetssäkrad! Fick veta detta av min diabetes ssk och hennes kollega igår.

De har flera patienter som har EveryX3 mätaren som har klagat på hur konstiga värden de fått när de mätt med den. Så där var alltså svaret, den har inte gått igenom en kvalitetssäkring för att kolla att den mäter korrekta värden!

Så jag ville bara göra er uppmärksamma på detta!

Idag har mitt blodsocker legat jättebra fast det slunkit ner ett wienerbröd och lite choklad! Nu har jag kommit in i en "skärpa till mig period" igen alltså mäter lite oftare, tar ca 0,5-1e mer till varje måltid för jag vet att jag oftast kanske tar för lite insulin till det jag äter. Blev så peppad igår efter jag fick reda på att mitt hba1c låg på 5,5%. Sen var mitt blodtryck också bra 100/60 Har alltid haft bra blodtryck, lite lågt men det är ju inte skadligt. Har vant mig att det svartnar för ögonen om jag reser mig för fort upp!


Ha en bra dag!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards