Alla inlägg den 3 april 2010

Av Fia - 3 april 2010 22:17

Nu har jag ätit för flera dagar framåt känns det som!

Det var jättegott! Hade känning när jag kom till svärföräldrarna så den stora godisskålen var väldigt bra för mig just då  

Sen blev det en massa god mat!

Den pajen som ni ser nedan är så god!!

 

  Till efterrätt åt vi den här supergoda efterrätten och när jag kom hem låg jag faktiskt på 3,4 så jag tycker det är bra med tanke på allt jag ätit där! Sen har jag gjort rent bilen invändigt och tvättade den så nu är den verkligen vårstädad! Har så mycket energi när jag är ledig så jag måste ha nåt att göra hela tiden!

Nyss har jag tvättat alla fönstrena i vårt vardagsrum.

Sen blev det en promenad idag tidigare så jag har hunnit med mycket idag!

Just nu sitter jag och grubblar över allt och inget!

Vill göra nåt drastiskt, dra från Sverige, bosätta oss utomlands i några år. Bort från tråkiga Sverige, längtar efter en stor förändring i mitt liv!

Vi kan ju inte skaffa barn pga. cellgifterna jag äter och vi måste vänta minst 1 år efter jag ätit dem tills vi får försöka skaffa. Så det känns som en evighet!

Jag vill inte leva nåt Svenssons liv men samtidigt så vill jag det med.. hus, barn, jobba ja det vanliga livet. Men just nu så vill jag ha en förändring!

Någon som har något bra förslag?

Kanske nöjer jag mig med ridningen som jag ska börja med nästa vecka, det blir ju en liten ny förändring i mitt liv  

Av Fia - 3 april 2010 11:57


Japp, det blev mycket av att träna idag,NOT! Hade mobilen på ringning imorse, vaknade, låg lågt, gick upp och tog ett äpple som jag åt halvsovande i sängen och sen somnade jag om! Vaknade nyss.. Sista passet man kunde gå på idag är 12:30..

Men himlen är klarblå och solenn skiner så jag ska tvinga mig ut på en promenad vare sig jag tycker det är tråkigt eller skittråkigt  

Sen blir det middag hos svärföräldrarna ikväll. Funderar att vårstäda bilen och tvätta den hemma hos dem.

Trevlig påsk!

Ps!Tänk på att köpa ägg som är från frigående höns! ds!




Av Fia - 3 april 2010 01:28

Jag måste verkligen ta mig i kragen nu vad det gäller träning och vad jag stoppar i mig! Har lyckats gått upp 2 kg på senaste tiden. Har vart mycket fikande, godis, glass mm + har inte rört nånting på mig! Så imorgon MÅSTE jag ta mig iväg och träna!

Bara man kommer iväg så brukar man ju komma in i träningen för ett tag iaf.

Jag är som sagt en periodare, allt eller inget gäller för mig när jag tränar. Mitt mål är att kunna träna regelbundet vilket skulle vara bra för mig och främst för min diabetes! Men jag har hittills inte lyckats med att träna regelbundet på många, många år tyvärr.

Ska försöka ta mig iväg och rida en dag i veckan också! Så nu har jag tagit ner alla mina ridkläder som jag hade hemma hos mina föräldrar, peppar, peppar jag kommer i mina ridbyxor! Men jag behöver köpa nya ridskor, helst ett par svarta Easy rider. Hade ett par vita såna när jag var yngre, skönare än att ha ridstövlar.

Sen hittade jag massa snygga ridbyxor också, kolla bla. in dom här

Vet inte hur jag ska göra med pumpen när jag rider, men jag antar att jag kopplar ur den som jag gör annars när jag tränar. Jag kommer inte ihåg hur jag gjort dom senaste gångerna jag ridit hemma hos en kompis mamma som har hästar, var ett tag sen nu, typ ett år sen..

Sen så har jag frågat mina svärföräldrar om jag får ta deras bil till stallet eftersom gubben min är så allergisk så jag kan inte åka med ridkläderna i vår bil. Gjorde det en gång förut och nästa gång han åkte i den så fick han sån allergi,stackaren!

Så jag får ta och duscha hos dom också eller ev. hemma hos en jag ska rida med. Lite krångligt blir det men det kommer det att vara värt!

Nu måste jag lägga mig så jag inte ställer om dygnet helt!

God natt!

 

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards