Alla inlägg den 21 april 2010

Av Fia - 21 april 2010 15:49

Idag var jag först till fotteraupeften på sjukhuset för att sedan ha tid hos min diab.ssk

Skönt att få fötterna ompysslade! Ringde själv och ville ha en tid så då fanns det samma dag som jag skulle till min diab.ssk så det var ju perfekt!

Iaf så fick jag lämna ett Hba1c. Jag kände att det lär väl ha stigit ordentligt men hör och häpna: 5,5!!

Förstår inte riktigt hur jag kan ha fått ner det ännu mer. Men man ska ju inte stirra sig blind på Hba1c. Bara för att det är superbra så ligger ju inte mitt blodsocker så bra. Visst, jag får ner mina toppar rätt fort så tack vare att jag testar mitt blodsocker ca 5 ggr per dag så lyckas jag få ner dom höga topparna bra. Men jag ligger sen några veckor tillbaka som en berg & dalbana igen!

Vi kopplade in min freestyle mätare i datorn och såg att det är många höga morgon värden och på em så jag får kolla över det.

Sen kom vi in och prata om jag ska byta pump. Har haft min cozmo i över 4 år nu.

Kan vara kul att byta upp sig lite!


Så i augusti ska jag komma tillbaka för att få välja en ny pump men det lutar faktiskt åt en Accu-Check combo. Nu är inte den upphandlad men min diab.ssk sa att det fixar sig för det är bra om de har en patient som kan testa den så de vet hur den är! Så jag hoppas jag får den!

 


Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards