Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av Fia - 25 oktober 2010 21:05

Nu har jag nyss kommit hem från träningen. Låg konstant mellan 13-15 under och efter träningen    Kände mig inte helt 100 i början av spinningen men sen fick jag nån riktig adrenalin kick och gav järnet!

Mitt blodsocker går inte ner när jag ligger "högt" och tränar (nu är inte ett bs på 13 så himla högt tycker jag men när jag tränar så är det högt)

Så vi får se till natten om det dimper ner då istället..

Får ni ner ett högt blodsocker av att träna?

Vet att läkare inte rekommenderar att man ska träna när man ligger över ca 12 för att kroppen redan kämpar för att få ner blodsockret. Och tränar man så utsätter man kroppen för ännu mer påfrestningar.

Av Fia - 25 oktober 2010 16:54

Snart är det dags för min nya sunda vana sen 3 veckor tillbaka! Nämligen först ett spinning pass och efter det yoga!

Idag har mitt blodsocker legat lite halvhögt hela dagen..Vaknade med ett blodsocker på 18,3. Åt några knäckebröd igår kväll så det är dom som spökar.

Sen har jag legat på typ 12 hela dagen men nu har det börjat gå ner.

Har tagit mindre insulin till maten nu innan träningen. Testar att bara ta 2 enheter nu eftersom jag tidigare testat 3e och 2,5e innan träning och dimpat av det.

Ska käka en banan nu innan också.

Sen har jag bara hälften i basaldos nu 2 timmar innan träningen, sen kopplar jag ur pumpen helt ca 30 min innan träning.

Så fixar jag inför ett träningspass!

Av Fia - 25 oktober 2010 06:37

Japp idag visade vågen 2kg mindre!! Går åt rätt håll!   

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards