Alla inlägg den 30 oktober 2010

Av Fia - 30 oktober 2010 21:28

Idag har jag mest legat och sovit. Känner mig inte alls 100.

Många tankar har gått till svärfar som dog i lungcancer för lite mer än 1 månad sen. Har börjat saknat honom så mycket och insett att han kommer verkligen inte tillbaka   Håller på och gör personliga kalendrar i julklappar till alla släktingar och bekanta. Började gråta när jag satt och gjorde kalendern till svärmor, tog fram så många kort på svärfar och hittade några klipp när jag filmat svärfar och min systerson när de leker med vattenballonger mm. Att livet kan ta slut så fort, det är så grymt! 58 år är ingen ålder att dö vid! Han skulle ju få uppleva att bli farfar i framtiden, flera resor utomlands, gå i pension och bara leva livet!

 



Har knappt ätit nåt idag och nu på kvällen fick jag värsta sötsuget så min snälla make gick nyss ner och köpte godis åt mig.

Så nu har jag satt i mig ca 200g godis men jag har massa kalorier kvar att äta för idag enligt viktklubb där jag registrerar allt jag stoppar i mig. (men ska erkänna att jag ätit alldeles för mycket kolhydrater idag)

Ställde mig på vågen imorse, den visade ytterliggare -1kg så nu har jag gått ner 3 kg på ca 2 veckor!

Så det går åt rätt håll!

Får se om jag fixar att gå på spinningen på måndag, har iaf bokat in mig på det + yoga. Känns som jag har nåt skit i kroppen men att det inte bryter ut!

Sen har jag börjat fått så ont i höger höft så jag har fått en tid till läkare om 3 veckor + står på väntelista hos sjukgymnasten.

När jag föddes så var inte mina höfter färdigutvecklade sk.höftledsluxation

Så jag fick ligga i nån special vagga med nån skena så höfterna skulle komma rätt.

Men det lär nog inte vara problemet.

Måste kolla upp min rygg för när jag var yngre fick jag gå på massa kontroller för mitt ena ben är lite längre än det andra (vilket inte syns) Men det kan ju belasta höfterna.

Så det ska bli skönt att få det utrett och se vad de eller jag kan göra.

Kanske ska säga till om mitt ena knä också som jag haft slatter i ( när man tränat mycket så kan man få problem med knäna)

Har fortfarande problem och känner av när jag går i trappor mm. Men inget som gör ont utan mer känns lite obehagligt.

Ett under att man känner sig så pass "frisk" trots alla sjukdomar och åkommor man har (fast ibland känner man sig nästan som 80+  

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards