Alla inlägg den 31 oktober 2010

Seg

Av Fia - 31 oktober 2010 13:58

Nu börjar segheten komma som jag brukar få efter att ha legat högt  

Känner mig inte så bra. Jag som hade tänkt gå ut och ta en promenad men det känner jag inte alls för nu!

Hade börjat städa lghten lite men det finns ju roligare grejer att göra som att blogga, prata i telefon mm  

Ska även försöka mig på att fixa till bloggen lite, göra den roligare i utseendet, får se om det blir nåt gjort av det idag eller inte.


Av Fia - 31 oktober 2010 11:35

Det var inte så smart att käka allt godis igår men men.. vaknade inatt och var bara lite törstig. Mådde inte dåligt eller så. Tog ett blodsocker som visade HI  

Så det var bara till att leta reda på pennan med snabbverkande och ta extra insulin. När jag ligger högt så tar jag nästan alltid extra insulin med pennan så jag vet med 100% att jag får i mig insulinet så det inte är nåt fel på pumpen. Men som inatt så visste jag att det var godiset som gjorde att jag låg högt så därför kollade jag aldrig om det var nåt fel på pumpen.


Imorgon ska jag förresten till min diabetessköterska och kolla på pumpar!

Har dessa att välja mellan:

Accu-Check Combo

 

Animas

 


Idag har jag den lila Cozmon:

 

Så det kommer att bli spännande och kul! Är som lilla julafton när man får välja en ny insulinpump   

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards