Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Fia - 28 oktober 2010 18:44

Idag på jobbet så fick jag en kommentar som jag inte fått så ofta (tack&lov)

Det började med att en person frågade om jag och min arbetskamrat ville smaka Mararabou choklad. Vi båda tackade nej och jag skojade lite och sa att jag börjat mitt nyttiga liv. Tar därefter ett blodprov. Ligger på 4,2.

Den här personen med chokladen frågar först om det är en telefon jag har??

-Nej jag tar blodprov svarar jag.

-Jaha, är du diabetiker?

-Ja

-Då får du ju inte äta choklad!

-Jag äter vad jag vill(snäser av henne)

Tar sedan en vanlig fanta och öppnar framför ögonen på henne. (kände att jag var på väg ner och höll på att få en känning)


Vilka idioter till folk det finns! Okunskapen bland folk är så dålig!

Som tur är så har jag inte fått så många såna här kommentarer i mitt liv!


Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards